2014. január 27., hétfő

Terelem a témát..

Terelem a témát...mert már annyira leírnám, de nehéz...:-(

Tehát a téma terelő..., szombat van, ebédhez készülünk. Zsolti dobja a labdát menjünk cukrászdába délután. Egy évben kétszer megyünk, mindig csalódunk, én most is. Új cukrászda, nagyon puccos, reménykedünk, talán ez lesz a mi kedvencünk. Rengeteg fajta süti, a szemnek, nehéz választani. Megtesszük, hazahozzuk, leülünk enni. Első kanál, hmmmmm, végre nem cukor máz az egész. Puha piskóta, habos babos...na itt bukott a dolog. Részemről jó, mert tejérzékeny vagyok, de már én sem használok növényi tejszínt. Utálom az állagát, hogy a fogamon egy érdekes bevonatot képez. Bár tény, tökéletesnek kinéző sütiket lehet belőle összehozni.. Hát az enyémek nem tökéletesek..
Már ott gyanús volt, hogy Bence két neki futásra ette meg a torta szeletet. Vettünk több félét, mégis mindnek olyan egyen íze volt. Ilyenkor úgy összeszorul a szívem. Nem lenne igény, olyan igazi házi sütikre? Nem lehetne olyat árulni, hogy ízletes finom, házias legyen? Sokan voltak, nem tudom, csak nekem nem ízlett a sok gyönyörű süti?

Na mindegy, sajnos az én kávézom, a házias sütikkel, olyan messze van, mint az őrségi házikónk..:-(

20 megjegyzés:

  1. Ritkán megyünk mi is cukiba, de legutóbb Egerben beugrottunk egybe. Dugig volt, sarokházat kértem és a tejszínben nem volt cukor, a gyerekek somlóijára nyomott tejszínben sem- hatalmas csalódás volt, mert ha ritkán eljut az ember akkor, igazán jót szeretne enni...

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. De legalább igazi tejszínből csinálnák...de nem!

      Törlés
  2. Anikó, abban a cukiban voltatok ami a többsávos mellett nyílt?
    Mert ha igen, nekem is volt ott nagyon rossz tapasztalatom. Barátnőkkel ültünk be. Három különböző sütit rendeltünk, de mindegyiknek ugyanolyan rossz, mű íze volt. Nekem napokig vacak volt a gyomrom utána, pedig soha nincsenek ilyen panaszaim.
    Nem vagyok egy reklamáló típus, de írtam nekik egy szelíd levelet a fentiek említésével. Hát olyan csúnya választ kaptam, hogy most már végképp leírtam őket.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Pontosan ott voltunk! Nagyot csalódtam, és bevallom nekem is vacakolt a gyomrom tőle, még ma is.
      Pont ez az! Én többet nem megyek oda, Te sem...de akkor ebben mi az üzletpolitika?:-(

      Törlés
    2. Talán azokra építenek akik nem sütnek, ezért fogalmuk sincs milyennek kellene lenni egy jó sütinek. Na de ez sem igaz, mert attól még mindenki meg tudja állapítani mi a jó.
      Azt írták válaszukban, hogy csakis eredeti alapanyagokat használnak, olyant amilyenhez egy mezei háziasszony nem is jut hozzá. Meg még sok mást, amit itt nem is idézek.

      Törlés
    3. Én is írtam az előbb nekik...:-) Kíváncsi vagyok mit írnak!:-))))

      Törlés
    4. Na erre én is kíváncsi vagyok!

      Törlés
  3. Ismerős :-)mi is ritkán szoktunk cukiba menni - csak úgy mint ti : vagyis mikor elfelejtjük az előző élményeket. A legutóbb a nyár végén voltunk, mert nyilt egy új cukrászda a városunkba, mindenki dicsérte, gondoltuk kipróbáljuk. Hát mint a hat szelet sütit ketten gyürtük le Apucival (mert nem dobunk ki ételt, úgy-e) és hát az árából meg kijött volna a kedvenc kavart sütink, a kráter - ami tulajdonképpen már forrón el szokott fogyni ...

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Mi is 4400ft-ot fizettünk, ebből olyan sütit sütöttem volna..:-))))

      Törlés
  4. Ahol nincs csalódás: Zilah cukrászda az Üllői úton, tudom messze tőletek...

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Igen, az messze van tőlünk egy cukizásra...de megjegyzem, hátha néha, néha...:-)

      Törlés
  5. Néha mi is hozunk haza cukrászdai sütit,mert van aminek egyszerűen nem érdemes itthon hozzálátni.
    Férjem sokáig leszólta az itteni sütiket(joggal:a szülővárosában Szegeden a Z.Nagynál minden tökéletes)de mostanában alakul felénk is a cukrászdai kínálat.Viszont van egy kis büfé,ahova még ő is mindig szívesen járt,jár.Olyan igazi,"nagymamás"házi sütik vannak meg rétesek,pogácsák.Igaz,hogy nem cukrászdai remekművek,de nagyon finomak.És annyi pénzből amennyit fizettetek jó néhány napra vásárolhatnál mindnyájatoknak egy-egy szeletet.Csak ott meg nem annyira szép az üzlet.
    És manapság sokszor fontosabb a látvány mint a tartalom.Ez van a csodás zöldségekkel,gyümölcsökkel is,pedig a girbe-gurba sárgarépa meg a különböző méretű paradicsom legalább eredeti.Mégis a "tökéletes"külleműre van igény.

    Megérdemelnék,hogy valaki nyisson mellettük egy igazi cukrászdát,olyat ahova az is szívesen betér aki tud sütni.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Azért annyira reménykedem, hogy nem csak a külső számít...változni fog a világ!

      Törlés
  6. Szerintem maradj a Te általad készített sütiknél!:)egy pár éve íródott gondolat egy adalékanyagokat árult ember tapasztalataiból."A legdrágább cukrászdák ugyanúgy használják ezeket az anyagokat, mint a leggagyibbak. Maga a magas ár semmire nem garancia. A piskótakészítéshez úgy 30 éve használnak emulgeálópasztákat (pl. Jilket) és a cukrászdák 99, 99%-a használ valamit. Ugyanez a paszta megy a fagyiba is, hogy jól habosodjon. Ha megnyaljátok fagyizás után a szátokat, akkor olyan érzés mint a szőlőzsír. Az állati tejszín drága, romlékony, ingadozó minőségű és nem tartós a habja. Habfixáló anyagok nélkül régen sem használtak tejszínt. Ma vagy kész, dobozos növényi zsiradékból készült anyagokat használnak (növényi zsír, emulgeálószerek, víz, cukor, tejfehérje, habstabilizálók, aroma stb.) vagy a cukrászok maguk főzik növényi zsírokból, sovány tejből, tojásból stb. és abból vernek habot. Az sem jobb. A valódi csokoládék nagy tételben vásárolva is 1000.-Ft felett kezdődnek kilónként. Így un. kakós bevonókat használnak, melyek össz(!!!)kakótartalma 8-12% körül van. Ezt még olcsó étolajjal hígitják. Jó étvágyat hozzá! Túró helyett ott van az. un. rikotta (300-400.-Ft/kg) kis tejfehérje, sok szójafehérje és állományjavítók, lékötők stb. A vajkrémek régóta nem látnak vajat (800.-Ft/kg nagy tételben), helyette ipari margarinokat használnak, amiknek a csészés margarinokhoz képest sokkal magasabb a transzzsírsav tartalma. Viszont sokkal kevsebb emulgeálószert tartalmaznak. Gondoltatok már rá, hogy egy 50% zsírtartalmú \"margarinhoz\" mennyi folyékony mosószerhez hasonlító emulgeálópasztát kell rakni, hogy ugyanannyi vízzel elegyítve margarinkinézetű, homogén valami legyen? Inkább egyetek sertészsírt (mértékkel)! Egy 70-80 %-os gyümölcstartalmú lekvár 1000.-Ft/kg körüli áron kapható. Na ennek megfelelő mennyiségben és arányban használják. Legelterjedtebb az almasűrítményből és rengeteg vízből, cukorból, lékötőből, színezőanyagból és aromából készült gyümölcsíz, ami sosem látott se barackot, se szamócát. Az elitcukrászdákról is ejtsünk néhány szót. Elsősorban a helyet, a berendezést és a külsőségeket kell megfizetni. Pl. az egyikben a leggagyibb ipari sütőmargarinból, a legolcsóbb főzött pudingból (természetesen kizárólag vízzel) készítették és a legolcsóbb (20 l-es kannás) szörpökkel varázsoltak belőle áfonyás, szamócás, mangós stb. krémeket."
    Hát ez csak évek óta rosszabbodik mert mindig újabb és újabb dolgokat találnak ki.Csak a profit számít.De bízz abban,hogy a gyerekeid a Te finom süteményeid ízét tartják majd etalonnak ezeket az ízeket keresik majd és egy cukrászdában sem fogják találni és majd ő maguk is sütni fognak mert ezt látták tőled.:))Szóval csak süss tovább finom kalácsokat,sütiket jobb bármelyik cukrászförtelemnél:)Ölellek...

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Jó, hogy ezt leírtad, veled értek egyet!:-)

      Törlés
  7. A Zilah cukrászdát én is teljes szívemből tudom ajánlani. Bennük nem lehet csalódni. Amúgy meg az otthoni sütinek nincs párja!

    VálaszTörlés
  8. Olvastam egy könyvet. Otthon nyitott két barátnő egy kávézót, a nappalijukban. A teraszról lehetett bemenni, nyáron kint ücsörögni, még egy nyudíjasokból álló triót is sikerült megnyerniük. Hetente 4 napot voltak nyitva, nem volt csak 4-5 féle friss süti. De voltak jó könyvek és finom kávé, az is csak 2-3 féle, no meg tea. Azt hiszem ilyet szeretnék én is! Lehet ez olyan amibe Te is bele tudnál vágni! :-))
    Amúgy meg az álmok azért vannak, hogy megvalósítsuk őket! Én leírtam őket 4 éve és csak egyet nem tudtam megvalósítani. Azt el is engedtem, mert nem rajtam, pontosabban a szervezetemen múlik és nincs mit tenni ellene vagy éppen érte, mert már mindent megtettem. Szóval írd le az álmaid és színez ki őket, tedd ki a falra, hogy lásd őket és akor sikerülni fognak! :-))

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Ehhez el kell engednem a reális földhöz ragad énemet!:-) Az ötlet nem rossz!

      Törlés