2018. január 25., csütörtök

kívánság...:-)

Hogy ne csak a száraz tényeket írjam le, szoktam ám elmélkedni, na jó néha, néha...:-)
Ma reggel, mikor jöttem hazafelé a suliból azon gondolkodtam, ha lenne három kívánságom, mit kívánnék? Ugye ezt nem lőhetjük el hamar, mert ez CSAK három kívánság. :-)
De amit tuti egyből kívánnék, hogy tudjam a jövőt....Igen, bármilyen meglepő, ezt kívánnám legelőször. Nem változtatnám meg, nem nem...csak, hogy tudjam. Miért???????

Mert sokszor emiatt nem vagyok maradéktalanul boldog, mert mindig aggódok, mit hoz a jövő...
Például, ha tudtam volna pár éve, hogy elvégzek egy esti gimit és még tanulok, és lesz jó munkám...akkor nem görcsölök előre, mit fogok majd csinálni, ha már Csenge nagyobb lesz. Azt tudtam, hogy takarítani nem szeretnék, nem azért mert nem szeretek dolgozni, hanem valahogy azt éreztem többre vagyok képes. És akkor jött ez a munka ...de ha ezt is tudom, hány álmatlan éjszakát, hány perc, óra, nap idegeskedést megúszok.

Persze azt is tudom, kell ez a nyomás ahhoz, hogy motíváljon valami, hogy előrébb jusson az ember.
Alkat kérdése különben, mert én szeretem az állandót, kiszámíthatóságot. Persze azért egy nagy családban négy gyerekkel, egy olyan munkahelyen ahol változik minden...kiszámíthatóság a legkevesebb, amit meg lehet tenni. Mégis biztonságot ad a nagycsalád, és a munkahely is.

Szóval ha lenne három kívánságom, egyik ez lenne, tudni (de nem változtatni) a jövőt.

Még van két kívánságom! :-D

8 megjegyzés:

  1. ... Nem a ti dolgotok tudni az időket vagy alkalmakat, amelyeket az Atya a maga hatalmába helyezett.De erőt kaptok, amikor a Szentlélek eljön rátok...Ap. Csel.1,7.

    Kívánom, hogy kitűzött céljaidat elérd, hogy megtaláld az elegendő erőt mindahhoz, amit az élet neked szánt. Ölellek.

    VálaszTörlés
  2. Viszont akkor a rosszat is fogod tudni X idővel előtte és akkor azért nem leszel boldog és vidám. :) Jó ez, ahogy van. :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. De az életben több jó dolog van mint rossz nem??? :-)
      Amúgy, tudom, hogy ezt nem lehet előre tudni soha...meg akkor már változtatni szeretnénk rajta, ne legyen rossz...:-)

      Törlés
  3. Ez az amit talán jobb ha nem tudunk! Azt szokták mondani hogy a gondok azért vannak hogy megoldjuk és ettől erősödünk:)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Megnyugtatlak nem fogjuk tudni..:-) de , nem csak rossz dolgok vannak, csupa jó...azért az ember életében több a jó, nem???:-)

      Törlés
  4. Igen tudjuk, hogy nem fogod tudni, csak mivel Te hoztad fel, - "de ha ezt is tudom, hány álmatlan éjszakát, hány perc, óra, nap idegeskedést megúszok".
    Na ezért válaszolták a fentieket, hogy akkor a rosszakat is - pld. betegségek, balesetek, halál időpontja, stb...... - tudod, és annak ellenére, hogy az ember életében több a jó, akkor ezek a rosszak megtizedelnék a jóérzéseidet, csak maradna a sok-sok szorongás, félelem...
    Még az a szerencse, hogy ezt nem tudjuk semmiféle mágikus 3 jókívánsággal befolyásolni, csak prevenciókat alkalmazni, hogy minnél kevesebb és kisebb legyen a rossz, és minnél később jöjjön el a vég.
    Kira

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Igazad van Kira, ... Csak jó volt elgondolkodni... Mi lenne, ha.... :)

      Törlés