2015. április 26., vasárnap

még egy kicsit...

Egyik pillanatban győzködöm magam, jó lesz ez, a másik pillanatban meg tök bizonytalan vagyok. Persze, még mindig az iskolán kattogok. Mert én, mint felnőtt teljesen másképpen látom a dolgokat, mint a gyerekek. Én nem értem miért van az folyamatos rossz sorolása. Rossz ez az iskola, rossz ez, az, amaz tanár, rosszak a diákok..vannak a rossz, rosszabb, legrosszabb...és kicsit jó van??? Ezt az elit gimikről is hallom.Rossz az oktatás, tudom. Teljes reformra szorulna, és muszáj is lesz változtatni, mert így nagyon tévútra megy. De nem beszéltem még olyan gyerekkel, aki jól érezte volna magát az iskolában. Még alsó tagozatban...de már ott is versenyistáló van. És már előre fáj a fejem, hogy Csengével újra végig kell csinálnunk. Felső oktatás meg aztán teljesen katasztrófális. Legalább is itt a környezetünkben. Gimik még úgy ahogy...de szakmai oktatás, semmi..cukrász, szakács, eladó. Ennyi! És ha elvégzik a gimit, és esetleg nem olyan fényes a bizije, és csak fizetős szakra mehetne főiskolára egyetemre, és nincs rá pénz??? Akkor okj-s képzés? Amivel nincs baj...de akkor hol a csudában vannak a szakközép iskolák? És ha oda megy a gyereked, akkor az előre borítékolják, hogy otthagyja majd a sulit, elzüllik, rossz társaságba fog kerülni...miért, elit gimibe, nem történhet meg ez???? A szakiskolák magyar neve, gyűjtő...Rémálom a gyereknek és a szülőknek is, már akit foglalkoztat a gyerek jövője.
Nem tudom..nem tudom..Engem érdekel a gyermekeim jövője, én, lehetőséget látok ebben a suliban...és meg akarom adni a lehetőséget neki.  És abszolt tetszik a szakközépiskola jellege. Ahol szakmát és érettségit is ad. És rá akarok cáfolni arra, hogy ha kimondom a nevét az iskolának, azt is tudjam mondani, tök jó..Mert a legjobban az idegesít, hogy senki nem tudja konkrétan megmondani, miért van rossz híre ennek az iskolának. Kivéve azt, hogy a környező falvak kisebbsége beiratkozik, és majd nem jár... De könyörgöm, ez egy pesti iskolában nincs így pl a nyolckerben? Vagy a borsodi iskolákban? Én azért hiszem, hogy (mivel ismerem is őket) a tanárok, igazgató, mellé áll azok mellé, akik tenni akarnak a tanulásért, és remélem, az én fiam, tenni fog érte.

Mai biggyesztés: halászlé, csinálok mellé, habos rácsos linzert, és pogácsát.:-)
Szép napot!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése