2013. október 11., péntek

Honnan nézzük...

Persze, olyan minden relatív, az, hogy most ez vagy azt érzem, mihez képest, ugye? Mert ugyanazt a helyzetet, lehet sok szemszögből nézni.
 Milyen jó lenne, ha az őrségi házikóban lennénk, de azért hiányoznánk a hegyek, a Duna, és azért szeretek ebben a házban lakni. Milyen jó lenne, ha lenne valami kis munkám, de milyen jó, hogy "csak" itthon vagyok még, élvezem! Milyen jó lenne, ha több mindenre futná anyagilag, de milyen jó, hogy ennyi van, amennyi! Milyen jó lenne, kicsit lelkesebb, jobb tanuló gyerekeim lennének, de azért jó hogy ennyire megy nekik...mondjuk azért itt nem olyan az egyensúly.Néha nagyon mérges vagyok mikor rossz jegyet hoznak, Talán a tegnapi kettes énekért, nem akadtam ki. És akkor keresem a hibákat, nem egyszerű. Alsóban azért könnyebb odaültetni tanulni őket, sőt együtt tanulni, hatodikos, hetedikes, kilencedikes gyereknek, ciki már ez, sőt ne is kérdezzem ki őket, mert mindent tudnak. (hahaha)Ha meg nem, akkor vagy meg sem mondja a rossz jegyet, majd véletlenül kiderül és gyorsan eltereli a szót, vagy kellő jó pillanatban odanyögi...vagy, ha kérem az ellenőrzőt, kiderül, de ugye oda csak a legvégső estben kerülnek a rossz jegyek, bezzeg a jók...még a tanár alá sem írja, de már lobogtatva van nekem..:-)  Másik részről nagyon sajnálom a most őket, egy hónap telt el kb a suliból, nincs olyan nap, hogy ne felelnének, ne írnának dolgozatot. Mikor tanulnak?????Mert azért azt én is tudom, 45 perc alatt felelni, vagy dolgozatot írni, és minőségi órát tartani nem lehet! Mi a csudáért kell egyfolytában számon kérni? De mit? Mert mikor megnézem a füzeteket igazából nem látok minőségi tanulást! Én értem, hogy ennek a számonkérési mizériának nevelési célzata is van, hogy tanuljon a gyerek...de mint nálunk is, ez abszolút nem vállik be. Vagy majd valakiről puskázik, vagy majd lesz valahogy...ha meg nem, akkor kettes, megbuktatni nem fogják, mert a gyerekeket paterolják ki a suliból. Van olyan magatartás problémás gyerek, azt mondták neki, üljön a hátsó padba és foglalja el magát az órán, csak nyugton maradjon! Nem megoldás ez szerintem... Nem tudom, de itt is alapokban kellene a változás, a megreformálás. És bár Zsoltival beszélgetve teljesen igazat adok neki, hogy azért ne zárkózzunk már ebben is fel a nyugathoz, ahol már írni sem kell tudni...vagy olyan blődségeket tanítanak a világról, hogy kész agy mosás...ebben is meg kellene találni erre az országra való, értékes tanítást! Ez is egy nagyon nehéz kérdés, de nem lehetetlen megoldás!
Tehát egy-egy kérdést, helyzetet sok szemszögből lehet látni.....

Vasárnapig lehet jelentkezni még a játékra ITT !:-) Hétfőn sorsol Csenge, nagyon izgulok én is..:-))))

Mai biggysztés: paprikás krumpli

10 megjegyzés:

  1. Meg kell tanulnunk vágyakozni azután, ami a mienk.....

    VálaszTörlés
  2. Csatlakozom az előttem szólóhoz.

    VálaszTörlés
  3. Nekem sok minden hiányzik, nehéz beilleszkedni egy idegen kulturába, de mégis sok egyéb jó dolog kárpótol ezekért. Mindenben a jót, a szép oldalt kell látni, mondom ezt én, az örök pesszimista, de úgy érzem ez megtanulható:) A magyar oktatási rendszerrel alapvető hibák vannak, szerintem a pedagógusok nagy része jó, csak meg kell nekik felelni az előírt hülye szabályzatoknak, ott nem a gyerekek a fontosak, csak, hogy teljesítve legyen az előírás. Itt nem stresszelik a gyerekeket, én nem mondom, hogy ez tökéletes, sőt, talán fene nagy a szabadság, de egyre jobban úgy érzem, ez valahogy mégis jobb. A kisebbik fiam most nyolcadikos, és bizony szoknia kell, hogy mostmár osztályzatok vannak, merthogy az első 7 évben nincsenek. Kapott egy rossz jegyet, nem tudta a norvég megyék neveit, de nem baj, azt mondta a tanár, no stressz, újra megírhatja a tesztet:) Eddig bármi probléma volt, mindig segíteni próbált mindenki, hogy megoldódjon, sőt az igazgató külön elmondta, hogy bármikor nyugodtan forduljunk hozzá, ha valami van, mert ők a gyerekekért vannak itt. Hát mikor hallottál te ilyet magyar iskolában, mert én még soha. Remélem szép hétvégétek lesz:)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Itt nagyon el van valami rontva, meg kell találni a középutat! Nehéz... és nem csoda, hogy annyi frusztrált kamasz, fiatal felnőtt van..

      Törlés
  4. Nagyon egyetértek Trollanyuval.Egyrészt mert a városból,ahol lakom sokan áthordják Ausztriába a gyerekeket iskolába.Hallom a különbséget.Másrészt a sógorom holland,és semmivel nem tanulatlanabb mint mi.
    Lehet,hogy nyugaton nem annyira erős az iskola,de nem is kínozzák őket agyon,sokkal kiegyensúlyozottabbak,s van gyerekkoruk.Aztán,mikor kikerülnek kapnak munkát,1000 euró körüli minimálbérrel.Nálunk meg tanulnak a gyerekek,stresszelik őket,aztán lógnak a levegőben,mert hiába tanultak,munka az nincs.

    VálaszTörlés
  5. Hát ez a téma Anikó megér két misét is! Nálunk a gyerekek nincsenek stresszelve, de a magyar poroszos oktatás szelleme még érződik egy normál német iskolában is. Az én gyerekem okos és leül magától tanulni, nincs vele gond. De aki nem úgy írta a betűket elsőben, ahogy a tanító néni gondolta, folyamatosan hordta haza a cetliket, hogy "kérem gyakoroljanak otthon". Másrészt kevesebb órájuk van, mint az otthoni kis elsősöknek, aki kénytelenek végigülni napi 5-6!!! órát is, amikor a 4 is sok egy ekkora gyereknek.

    Viszont tanári oldalról nézve, nem nagy bér, amit kap az ember, másrészt sok a neveletlen ilyen- olyan problémás gyerek, akiket szintén meg kellene tanítani, de zavarják a tanulni akaró gyerekeket is.

    De én hiába szeretném az osztályt úgy tanítani, hogy érdekes legyen az óra, akkor nem haladok, de ha a könyvvel nem végzek év végére, lesz nemulass. Viszont sok benne a felesleges adat, ami senkinek sem kell, meg lehet nézni lexikonban, szakkönyvben, neten. De közben rengeteget kell a tanárnak adminisztrálni is, mert azt is tudni akarják, mikor szellentette el magát Józsika az órán (már bocs!).

    A dolgozatok meg igen, jók, feleltetni sem árt, mert nálunk, az egyetemen sok diák az államvizsgán! szembesül a ténnyel, hogy szóban kell vizsgázni és nem írni. De a probléma megoldására, volt, hogy együtt kitöltöttük a feladatlapokat és másnap azt írattam meg, haza lehetett vinni a dolgozatot, házi feladatnak megoldani, másnap azt írtuk meg, lediktáltam a témákat, ugyanazt a feladatsort oldottuk meg, mint a dolgozat, csak más példákkal - szerintetek mindenkinek ötös lett? Nem! Csak annak, akinek amúgy is az lett volna, pár négyes felhozta magát ötösre, hiszen eszük van, megjegyezték a feladatokat, csak lusták, a többi a szokott formáját hozta.

    Szóval a probléma összetett. És a megoldás szerintem: a kevesebb több lenne. Kevesebb anyag, több odafigyelés. Kevesebb szigor, több kedvesség.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Igen, én is pont azt gondolom, mint Te, a kevesebb több lenne! Tanulnak sokmindent, de pl, ott a történelem, olyan szép lenne, nekünk aztán van történelmünk, de ahogy tanulják...na az kritikán aluli, és igaz, sok a felesleges agyag. Nekem volt egy történelem tanárom, igaz, mikor a közgazdaságira jártam levelezőn, és 18 éves voltam. Idős tanár volt, mondta felejtsük el a könyvet, majd ő lediktál egy oldalt a füzetbe, és mesél...és én ott értettem meg sokmindent! Most úgy tanítják a gyerekeket itt nálunk aláhuzatnak a könyvben szavakat, és azt kell bemegolni..nem tudja mihez kötni a gyerek..

      Törlés