2014. április 10., csütörtök

Én és a csirke esete.:-)

Höhö...Én a nagy falusi életre vágyó! ;-)
Történet tegnap este zajlott, hosszas egyeztetés után, és sok rossz ízű vasárnapi ebéd után, kerestük a régi ízeket. Volt pár hónap mikor sógornőm, hozta házhoz megpucolva őket. Én csak szétrakosgattam őket, és irány  a mélyhűtő, és végre jóízűen szopogattuk a csirke csontot.:-) De aztán minden jónak vége szakadt, nem hozott többet, mert ők csak a mellét szeretik, az meg olcsóbb a hiperben. Anyósom kitalálta,(khmmmm) szól annak a nőnek, aki csirkét pucolni jár ilyenkor, lehet e venni újra?  És igen, tegnap elmentem a csirkéért.  Kalandosan, mert anyósommal csak úgy lehet, de megtaláltuk, mikor beérünk a helységbe, látom anyósom fal fehér lett, kitessékeltem is onnan nehogy rosszul legyen a szagoktól. Na igen, folyamatosan hozták a csirkéket, majd egy kedves arcú mosolygós hölgy élezte folyamatosan a kést, ezt a folyamatot nem néztem, persze azt már igen, hogy forrázzák őket, és egy gép tollazza őket, tisztaság, profi jókedvű munka folyt. Ennek a helységnek a közvetlen szomszédságban volt a kis üzlet, ahol venni lehetett a csirkét. Na és itt jön az estem a csirkével, mikor nem tálcán látod a csirke húst! De ugye ezzel nincs is bajom, mert hát tudom én, hogy ez így van. De azért mellbe vágott, mikor kivette a néni a csirkét a ládából, az még karattyolt valamit, azt vége.. Na ez az amit nem tudnék megtenni, vagyis de, mert az ember sok mindenre képes, de tuti füldugóval, és csukott szemmel csinálnám. :-) Még így is csukott szemmel vágom le a már nem élő csirke nyakát.:-)
De most van a mélyhűtőben finom levesnek, pörköltnek és sültnek való.....

15 megjegyzés:

  1. Válaszok
    1. És ha nagyon rá lennél szorulva? ÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁ, nekem csak az átmenet, él, nem él...folyamat. De nem vagyok álszent.:-)

      Törlés
  2. Nekem sem, de azért jót mosolyogtam, micsoda "városiak" vagytok... bezzeg mi, mikor kalákába pucoljuk-belezzük-daraboljuk a csirkét.... :P

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Onnantól mindent megcsinálok, mikortól kivérzett, és nem mocorog már..:-))))

      Törlés
  3. Anyuval rengeteg csirkét vágtunk,daraboltunk.Úgy 30 éve.Ma nem biztos,hogy mellé tudnék állni segíteni.
    Nekem a hallal gyűlt meg pár éve a bajom.Férjem pucolta meg,aztán én filéztem....volna.Ahogy vágtam,csapkodott a farkarészével,állítlag az idegek ugráltak még.Borzalmas volt.

    "Anyósom kitalálta, aki szokott pucolni menni ismerős hölgyet,"-gondolom elírás,de én jót nevettem:)))

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. ja igen, javítok nemsokára...de izgő mozgó töröljemkiboritnézekstb...-vel nehéz írni..:-D

      Törlés
    2. Engem nem zavart,nem azért írtam.Inkább köszönet a derűért,elképzeltem egy sárkány anyóst,aki ismerősöket kopaszt:))

      Törlés
  4. Ezt én sem tudnám csinálni - ha nem lenne nagyon muszáj... pedig én falún nőttem fel, láttam ilyent, de akkor is... amúgy Anyum sem vágja el a nyakát, inkább hiv/hivunk valakit aki megteszi - onnantól meg megy minden, Mi is szoktunk venni csirkét, ő felneveli, majd kalákába levágjuk őket, irány a fagyasztó :-)

    VálaszTörlés
  5. A csirket en is csak enni szeretem... :)
    Levagni nem, de ahogy kimult, teljesen konyhakessze tudom en is tenni. Gyerekkoromban tanultam, es ugy latszik, ez a tudas nem vesz el.

    VálaszTörlés
  6. Hát ha itt kiejtem a számon, hogy nem csak szétszedni, de levágni is tudom a csirkét. Kiakadnak. Nem volt pardon és ha enni akartunk, akkor le kellett várni. A pulykavágás azért brutálisabb, főleg, hogy anyukám sikeresen olyan 20 kilósra nevelgette őket. De az a pulykanyakleves...Szóval ez a tudás is tudás és amit az ember egyszer megtanult, akkor az már az övé, ahogy Dominika is mondta. :-)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Én nem akadok ki.:-))) Én vagyok a finnyás városi.:-DDD

      Törlés
  7. Te nem vágtál Anyucival ? Mert engem megtanított és ha kell a mai napig levágom zokszó nélkül :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Vágni nem, főleg azután, miután elvágta a kakas nyakát, és az meg lifegő fejjel, elrohant..:-DDDDD De utána megcsináltam mindent.

      Törlés