2014. március 27., csütörtök

Barátság

Biztos bennem van a hiba, hogy hiányzik a barátság...akinek kiöntheted a szíved, akihez fordulhatsz ha baj, van, vagy öröm...
Tegnapi nap, olyan furcsa dolog történt! Gyermekkori barátnőm, akik végül is nem olyan messze laknak, három gyerek van ott is hasonló korosztály, mint a nagyok. Ő nem ír blogot, nincs fb oldala, sokat dolgozik, jóban is vagyunk, hónapokig, ha nem beszélünk, akkor is tudjuk, ott folytatni ahol abba hagytuk. Mégis..mindennapi kapcsolat nincs. Tegnap olvastam, hogy a férje posztolt egy csúnya(nagyon csúnya) mondatot, amit a barátnőmnek mondott a 16 éves fia, tegnap reggel.:-((( Nekem fájt..bár ismerem a gyereket, problémás volt mióta megszületett, de ezt a mondatot egy anyának hallani...fájt a szívem egész nap, tudtam dolgozik, nem akartam felhívni, meg nem is volt feltöltve a telóm, szokás szerint. Meg féltem is, hogy lehet, hogy ő nem is tud róla, hogy a férje, gondolom elkeseredésében, kiposztolta. Pedig biztos neki is jólestek volna a szavak, mint nekem jólesnének néha...de hát karácsonykor találkoztunk utoljára, azóta egyszer beszéltünk...erős jellem ő is, más családi életet élnek...

Lehet barátság nélkül élni??? Néha ezért is vágyom Őrségben, ott szerintem nyitottabb lennék, lehet lenne ott barátnőm, vagy felnőttkorban már nincs barátság?
Zsoltival sok mindent megbeszélek, de már nem lehet vele csak a "semmiről" csacsogni...egyre többször akad meg a szavam, és bent marad...
Még jó, hogy van ez a blog, ha nem is mindent, sőt....de azért kiöntöm a szívem, és mindig van segítség, vagy egy jó szó...mi lenne, ha ez sem lenne????:-(((

22 megjegyzés:

  1. Azt hiszem Lalának írtam a múltkor, hgy a felnőttkori barátságok nagyon mások mint a korábbiak. Ilynekor inkább munkahelyi kapcsolataink vannak, "valaki", aki végre normális és hozzád hasonlóan gondolkozik és már a barátodnak is tartod - amíg együtt dolgozol vele - , vagy valaki akivel együtt tologatod a babakocsit stb... hasonló élethelyzetekben lévőkre találunk barátokra, de ezek a barátságok nálam nem örökek. Nincs konfliktus benne, ha találkozunk beszélgetünk és jó együtt, de meg is vagyunk egymás nélkül. bele sem férne az életünkbe egy olyan igazi barát, aki mindig ott van és akire minden tartozik. Annak ott van a társunk többnyire. Nem intha nem lenne szükségünk barátokra, mert néha nagyon is, de indőnk kevés van rá és figyelmünk is, mert a gyerekek, a család annyit kivesznek belőlünk. Ha munkahelyen dolgoznál biztos lenne neked is ilyen barátod, de úgy gondolom így is lehet, járjatok el Csengével amíg otthon van legalább hetente egyszer valahová, közösségbe. Ringatóra, babaúszársa, akárhová és biztosan neked is lesz "valakid"", vagy légy olyan bátor , hogy felhívd azt, aki mégis csak fontos neked, hisz egésznap rajta gondolkoztál, jól esne neki is.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Hát...munkahelyi barátságban nem annyira hiszek..:-) De persze, a kivétel erősíti a szabályt!
      Felhívom, hiszen igen fontos nekem...:-) Köszi a biztató szavakat!

      Törlés
  2. Én nagyon sajnálom magam,így utólag is,hogy a GYESem alatt nem volt sem telefon, sem számítógép,az utcában nem volt kisgyerekes család.Nagyon jó lett volna ! Kűzdöttem egyedül....Azért hetente 1x bementem a városba kismamákkal találkoztam,beszélgettem,meg néha együtt túráztunk el a boltba egy másik kismamával.:)
    Nagyon fontos a barát!!!! Mostanában nekem sincsen....Többen meghaltak betegségben az elmúlt években, van,aki elpártolt .:(

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Mikor a nagyok kicsik voltak, akkor nekem is volt ilyen sétálós, összejárós barát, konkrétan ez a barátnő is ott volt, reggel gondoltam egyet, hívtuk egymást, és már mentem is hozzá..Csengével más...vele keveset járok el, itt a kert, ott minden van Csengének, vagy a patakpart..
      Nem is azt mondom, hogy mindig ott kell lenni egymás fenekébe, hanem azért aki tudod, ha bármi van, hozzá fordulhatsz...

      Törlés
  3. Mesélővel értek egyet, valahogy így van ez "felnőttkorban". Alakulnak barátságok, életszakaszhoz kapcsolódóan, de aztán ezek valahogy elsikkadnak, mikor egy új szakaszt "kell" megkezdened. Nekem sincs sok barátom, de szinte mindegyik az iskolai évekre tehető, hogy akkor alakultak. Ha teheted, ragaszkodj a régihez:), és beszélgess sokmindenkivel, a postással, a bolti eladóval, az ismerős ismerősével, hátha kiderül valami közös érdelődés, és akkor hajrá!:). Mert tényleg kell a páron kívüli baráti kapcsolat is, főleg a női csacsogáshoz.... :)

    VálaszTörlés
  4. Én is pont nemrég írtam erről. :\ Hát igen elég fos ez így. Főleg nekem, aki azért akárhonnan nézzük egyrészt még gyerek vagyok. Másrészt meg felnőtt. Így a kettő között megragadva nem tudok beletörődni abba, hogy felnőttkorban már nincs olyan nagyon igazi barátság. :\

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nincs, vagy van, csak én nem vagyok szerencsés ebben...

      Törlés
  5. Elsősorban az egyetemről vannak barátaim, gimiből ketten. Kendus révén is lettek barátok. Jó ötlet, hogy valahová járjatok Csengével: könyvtár, Ringató..

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. persze járunk erre arra, csak a generáció különbség itt is nagy!

      Törlés
  6. Anikó, én is azt tudom mondani tapasztalatból, hogy nincs vagy nagyon ritka az, hogy felnőtt korban olyan "igazi", éjfélkor is felhivhatod barátságot lehet találni, elkezdeni. Próbáltam többször is, de épp azért amit irtam előttem, az új élethelyzetek nem egyszerre jönnek a két félnél és elhal a dolog. Ami megmaradt és egy hosszabb szünetet is túlélt, az egy gimis barátnő, akinek bármit el lehet mondani, még ha nem is találkozunk hetekig, mert erre nincs idő a család mellett. De tudom, hogy ott van és felhivhatom, felhivhat.
    Neked nincs ilyen barátnőd korábbi korból, akit érdemes megkeresni? Vagy ezt a 3gyerekeset lehetne felhivni és csak beszélgetni, talán majd ő szóbahozza ezt a csúnya mondatot.
    Resi

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Ő van, ő ott van..csak én vagyok ebben is a nem kezdeményező...pedig annak kellene lennem, érzem.

      Törlés
  7. Szerintem van legjobb barátnő felnőtt korban is! Olyan is akár, akivel az ember együtt nőtt fel, formálódott, most pedig felnőttként is tudják egymást segíteni, támogatni.
    Vannak munkahelyen alakult barátságok is, ezek ugyanolyan őszinték lehetnek.
    Kell keresni a lehetőségeket, vissza kell találni régi barátokhoz, mert fontosak. Nekem konkrétan, nagyon fontosak.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Barátokhoz...milyen szerencsés vagy, hogy több is van!!!

      Törlés
  8. Szerintem van jo baratsag felnottkorban is. En ahogy oregszem, egyre nyitottabb vagyok arra, hogy uj embereket ismerjek meg. Es hat miert is ne alakulhatna ki baratsag, ha szimpatikus a masik? : )
    En szivesen lennek a baratnod! ♡

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Ez az utolsó mondatod, feldobta az egész hétvégémet!:-)KÖSZÖNÖM
      Hisz már az vagy!!!!:-))))

      Törlés
    2. Akkor en koszonom! : ) ♡

      Törlés
  9. Eleve pofatlansag masokrol blogot vezetni Tisztelt Bukovinszky Csalad anya

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Ja bocsi már tudom ki vagy! Hát igen, az egyik érintett! Örülök, hogy olvasol!;-)))) És pontos i, ennyi év után már tudnod kellene...

      Törlés
  10. Igen olvasom a blogodat, es hogy oszinte legyek nem egy sztorid meg is fogott.
    De ez a kijelentest ami elhangzott a fentebbiekben kicsit lenezonek tekintem azok utan amit mar ennyi idosen elertem :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Még mindig örülök, hogy olvasol. Írjál Te is blogot, amit elértél, ennyi idősen. Aztán vagy olvasom majd, vagy nem, De mindenféleképpen, a lehetőség megvan hozzá.
      Lenéző???? Én ennyi idősen, senkit nem nézek le, SENKIT! Én már tudom, mindenkit formál az élet....

      Törlés