2014. május 19., hétfő

Ezért is...

....szeretnék vidékre költözni. Családias vidéki óvoda. Most jön az óvónéni. Sürgősen vigyek egy szándék nyilatkozatot az oviba, hogy szeptembertől vissza szeretnék menni dolgozni. Mert különben nem veszik fel Csengét az oviba. Jó mi? Hogy amíg nem veszik fel, hogyan keressek munkát, hogy fő állású anya vagyok, az nem munka. Persze, hogy akarok munkát, nem abból a fajtából vagyok aki nem keres munkát...de most akkor miről beszélünk? Dugig vannak az ovik itt a városban. De még a fizetősek is, pedig azok 50000ft/hó. És akkor hangoztatták, hogy három éves kortól kötelező lesz az ovi. Aha, ahhoz több óvoda kellene. Mondjuk ezt belátták, még mindig csak öt éves kortól kötelező az ovi. Ez is pro-kontra, mert azért már én is látom Csengén a közösség felé menne, és persze az én anyai szívem még nem küldené oviba. Kell nekik már ebben a korban az ovi. Vidéken, már két és fél éves korban szívesen látják a gyerekeket, itt meg három és fél évesen, még nem biztos, hogy mehet. Persze, jó pont az óvoda részéről, hogy ideküldték az óvónénit, hogy megsúgják, vigyek be egy bürokratikus papírt, mert ők szeretnék, ha Csenge mehetne oviba!

7 megjegyzés:

  1. Nem akarlak elkeseríteni,de a vidéki,családias oviba is kellett a szándékomról biztosítani őket.Szerintem nem jókedvükben kérdezték,hanem mert kell.És felénk is elég túlterheltek az óvodák.
    A szándék amúgy meg nem azonos a lehetőségekkel...nem hinném,hogy bárhol ebben az országban könnyű lenne a munkába állás egy oviba beszokó csemetével a háttérben.És ha valaki pár hónap után mégis elveszíti a munkahelyét,akkor kirakják a gyereket,vagy hogy van ez?
    Amúgy tényleg kell nekik a közösség,a korukbeli gyerekek társasága.És hiába foglalkozom vele én is sokat,az ovi annyi minden másra is megtanítja,és annyit fejlődőtt ebben bő fél évben,hogy néha csak ámulunk.Szerintem az ötéves kor elég késő,biztos,hogy azok a gyerekek sok fantasztikus élménytől esnek el.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Én nem is hiszem, hogy jókedvükben kérik, vagy, hogy nincs jobb dolguk. inkább az dühít fel, hogy elmész beiratkozni, két órát sorban állsz, majd kezedbe nyomnak egy munkáltatóit, hogy azonnal, de inkább tegnap hozzam, beviszem, és bár megnézték, hogy főállású anya vagyok, de nem mondták, hogy ugyan töltsek már ki egy szándéknyilatkozatot is. Mehetek be megint, amit megteszek nem is ez a baj, csak a szervezetlenség gondolkodtat el. Azért én hallottam itt is, nem olyan messze tőlünk, ahol felvették a gyermeket az oviba, mindenféle hercehurca nélkül.

      Törlés
  2. Persze,a tőlünk 3 km-re fekvő faluba is tárt karokkal várják a gyerekeket,mert ott meg létszámhiány van.A mi környékünkről is többen viszik oda,és mi is így tettünk volna,ha nem veszik fel a körzetünkbe.
    Nyilván az ilyen ovik nem kérik az igazolást,csak ahol túljelentkezés van,és szelektálni kell.És sajnos sok helyütt kell,mert 25 helyre nem vehetnek fel ötven gyereket.Nálunk pl.az a gond,hogy errefelé terjeszkedett a város,és a túloldalán van sok szabad kapacitás,itt meg az aprócska ovira háromszor annyi gyerek jut,mint tíz éve.És ugyanígy az iskolára is.Tavalyelőtt óriási cirkuszok voltak,s a tavalyi beíratkozóknál már máshogy lettek felosztva a körzetek,így nagyjából rendeződött a dolog,bár így is el kellett utasítaniuk néhány kisgyereket.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Itt is pontosan így van. Lehetetlenség is lerakni annyi ágyat az csoportszobába. Így én a nagyokat is elhoztam ebéd után, valószínű Csengét is el fogom, legalábbis, míg meg tudom oldani.

      Törlés
    2. Nálunk is mindenkit megkértek,hogy aki teheti vigye haza a kisgyereket ebéd után,mert nem fér el annyi kiságy.

      Törlés
  3. Á, nálunk nincs ilyen... amúgy is kevés a gyerek (az iskolába, ahol én végeztem huszonannyi évvel ezelőtt, mi voltunk az F osztály - vagyis hat osztály volt, az idén meg csak három végez!). De itt is kérnek munkahelyi igazolást egy szülőtől, gondolom azért, hogy ki tudod fizetni az ebédet... de az itthoni munka, a házimunka nem munka? mert sokan kérdezik tőlem is, hogy dolgozok??? azt, szoktam mondani : Igen!

    VálaszTörlés