2013. június 25., kedd

Fő az egészség!

Csuda vigye el, nem mutatja a képeket, most nincs idegem hozzá.....(hajattépő szmájli)

Ma kitaláltam, hogy végre eleget téve Gionetta megtisztelő kérésének, és felrakom az egészséges ételt. Ezt a finom lasangent- Mitől egészséges? Mert finom, amúgy tele van zöldséggel. :-)
Igen, kicsit megizzasztott a kérés, mert hát mi az egészséges? A sok zöldség, gyümölcs ugyebár...gondolom én, és bár én inkább magyarosan főzök, van egy, két dolog amit belecsempéztem már a menüimbe. Így van ez a hagyma levessel is, meg ezzel az étellel is, lehet van még sok, sok...de nem jut eszembe. :-) Megizzasztott azért is, mert telefonnal készült a kép, és ide oda küldözgetés után, hárman bajlódtunk vele, kb egy órát!:-(
De a recept ennél sokkal fontosabb!
Hagymát megpirítottam egy kis szalonnával, majd zöldséget tettem bele, sok sárgarépát, fehérrépát, zellert. Máskor ezt reszelem, de most nagyon zsenge volt. Fél kiló marha-sertés darált húst is hozzáraktam, együtt pirítottam tovább. Sóztam, borsoztam, majd oregánóval szórtam. Tettem rá egy üveg finom házi paradicsomot, és készre rotyogtattam. Néha egy kis vízzel pótoltam, a végén egy evő kanál cukrot tettem bele, ez ellensúlyozta a paradicsomot. Három, 25dkg lebbencs tésztát használtam fel. Sorba raktam (nem főztem elő) ,tészta, husis ragú, tészta, husis ragú....sorba, sorba míg tartott az alapanyag. A teteje tészta, és vastagon bekentem besamell mártással. Ami fél liter tej, liszt, só, és szerecsen diót tartalmazott, majd egy dió nagyságú margarinnal simára kevertem. Majdnem háromnegyedig a tepsibe öntöttem vizet, és fólia alatt sütöttem háromnegyed órát! Isteni finom lett, és LAKTATÓ, juhéjj, holnap nem kell főznöm..:-)))
És a desszert, Mesi sütötte palacsinta.:-)))

A játéknak vannak szabályai:A Fő az egészség! mozgalom szabályai pedig a következők:
  1.  Ha megkaptad a felkérést, tölts fel egy olyan ételt blogodra, vagy honlapodra - a mozgalom logójával együtt - amit egészséges, vagy a megszokottnál egészségesebb módon készítettél el.
  2. Az egyetlen kikötés a recepttel kapcsolatban az, hogy megfeleljen a "Fő az egészség!" mozgalom szempontjainak.
  3. A recept mellett tanácsokat adhatsz egészséges elkészítési módokról, vagy írhatsz alapanyagokról is.
  4. A felkérést 2-3 bloggernek add tovább, akiket erről értesítesz kommentben, vagy e-mailben

És sokaknak tovább adnám, de van olyan akire nagyon kíváncsi vagyok.

Így megtisztelnétek vele ha Dominika, Nesreca, Adrienn , is felrakna valamilyen egészséges ételt a blogjára!Köszönöm!:-)))) És én sem adok tanácsot, egyszerűen így készítem el...:-))))

8 megjegyzés:

  1. Nagyon szépen köszönöm, hogy rám gondoltál. Nagyon megleptél vele :) Azt hiszem még rágom magamban a témát (kakaós csigával a kezemben, mert az úgy jó)és majd jelentkezem vele.

    Viszont valami nem okés nálad, mert jelez két képet, de egyiket sem jeleníti meg :(

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Előbb még mutatta...:-((((

      Nagyon várom, akár a gombásszeletet...:-)))

      Törlés
    2. Gombásszeletet? Köszi a tippet :P Meg is kívántam, úgyhogy lehet a héten csinálok a családnak és akkor az oldalra is fel tudom tenni :)

      Törlés
  2. Köszönöm a felkérést, igyekszem minél hamarabb teljesíteni a kihívást :)

    VálaszTörlés
  3. Ó, hát, pedig a kép nagyon kellene ide.
    Én is nagyon köszönöm, hogy tovább gurítottad ezt a játékot, igyekszem.

    VálaszTörlés
  4. Majd valahogy felvarázsolom, ígérem, és köszi, hogy elfogadtad!:-)

    VálaszTörlés
  5. Nagyon finom lett! Köszönöm ezt a klassz ételt! :-)) És hogy velem játszottál! :-))

    VálaszTörlés