2012. október 15., hétfő

nosztalgikus..:-)

Tegnap este noszatgikus hangulatban voltam, behelyezkedtem az ágyba és jöttek először az ízek, majd a helyszín, és a cselekedet is.:-)
Ami elindította a folyamatot, az a papsajt íze, nem tudom honnan ugrott be. 7-8 éves lehettem. Iskolából hazafelé, vártuk a buszt. Nem olyan messze, a buszmegálló mellett van egy templom, annak a kertjében rengeteg papsajt volt. Mindig odaszaladtunk, leszedtük és bontogattuk, majd majszoltuk míg jött a busz.:-)
Mikor kirándultam, vagy sétáltam, és a hosszú fűszálat kihúztam és a végét rágcsáltam, milyen édes volt!
Vagy mikor mindig csilingelőt csináltam a pásztortáskából. Mindig...:-)
Az anyák napi csokorra is emlékszem, mindig gyönygvirág volt benne.:-)
Vagy a kertben, az elcsent borsó kiszemezése, majd a héjnak a rágcsálása, milyen édes volt!!!
A sötét pince illata, félelme, sötétsége, pókhálósága. (ott volt a krumpli, hagyma.)
No, abba hagyom...lenne még mit írni, de hirtelen ezek jutottak az eszembe.:-)

4 megjegyzés:

  1. A papsajtra én is emlékszem. Meg mi is csináltunk olyan csilingelőt...:-))

    VálaszTörlés
  2. :-) Ugye az a papsajt! De jó is volt!!!:-)

    VálaszTörlés
  3. Jaj ne is mond még otthon is volt belőle és együtt ettük :) A pince brrrrrr bizarr volt én nagyon nem szerettem a pókok miatt és mindig nekem kellett lemennem :( Anyáknapi csokorba még nefelejcs is volt meg az orgona sem hiányozhatott ! Na meg láncot csináltunk a pitypangból :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Tudod az a hátsó pince a föld alatti!:-) Én oda nem mertem lemenni.:-)))Igen, a lánc. De volt hogy csak gyöngyvirág volt a csokorban. És az elmaradhatatlan; orgona ága....:-)))

      Törlés