2012. március 11., vasárnap

Mit eszünk...:-)

Most míg Csenge alszik és megengedem magamnak, hogy a konyha rendbe rakása előtt, kávéivás közben, írjak egy kicsit.
Tegnapi nap, nagyon jól sikerült, még szerencse, hogy tegnap sütögettünk tárcsán, mert ma már nincs olyan jó idő.Szóval jót ettünk, sétáltunk, kertészkedtünk, estére el is fáradtunk.:-)

Ma reggel olvastam Heninél egy érdekes bejegyzést. Már régen foglalkoztat a téma. Mit eszünk meg.
Én próbálok minden művi dolgot kizárni. Vegetát nem használok, házi kolbászt és szalonnát veszek. Húst is szoktam házit mert ha van disznóvágás akkor van mindig, zöldséget, gyümölcsöt mindig hazait..ha házit nem tudok éppen venni. Múltkor a boltban nagy örömömre találtam fele annyiért mint venni szoktam, saláta babot. Gondoltam, telerakom a "spejzomat" vele, pakolom, pakolom, majd megnézem, honnan jött ez a termék, hát Kínából!!! Megnéztem a többi babot, ugyanonnan.:-O Hol élünk már, hogy Kínából félpénzért tudják, haszonnal eladni a babot, Magyarországon? Persze rengeteg ilyen árú van. Fokhagyma pl...
De nagyon erős lelkiismeret furdalásom van, mikor megveszem a felvágottat. Kezdem rávenni a családom, hogy ne egyék, nem nagy mennyiségben fogy, de csomagolni szoktak, vagy májkrémet. Ebből sem a legolcsóbbat veszem, nézem mi van benne. Vagy a mostani átállásom a margarinról lesz. Piacon veszek majd vajat. Ez eddig azért volt sikertelen próbálkozás, mert kemény volt a vaj, kenni. De a mostani margarin árak mellett, simán kijön a vaj ár, és nem rakom a hűtőbe, kenhető lesz. Nem is fog szerintem annyi fogyni. Sajnos nekem nem lesz, jó a tejérzékenységemre, de én elvagyok nélküle. Könnyebb lesz majd, ha lesz friss saláta, most rengeteg lilahagyma fogy, hála mindenki szereti. Keresnem kell házi csirkét, borzasztó íze van a boltinak.:-( Ahol a disznóságokat venni szoktam, eddig tyúk volt csak, de majd megkérdem nem e tudnak valahol csirkét.
Amire már büszke lehetek, kisujjamból megy a kenyérsütés. És szeretik nagyon! Bele tudok csempészni rozslisztet, magokat...megeszik. Meg úgy finomabb is a kenyér. van hogy mindennap sütök, van hogy kétnaponta. És kézzel dagasztom, szeretem érezni, a kenyér alakulását. Amire rájöttem, jó kenyér titka az idő! Kell idő keleszteni, sütni, ezt nem lehet elkapkodni. Sok sütit is sütök, péksüteményt, de nem veszek mindennap valami nasit. Azon is spórolok, hogy egyszer megyek boltba a héten. Mert ha itt a kisboltba mennék nap, mint nap, dupla annyiba lenne.

Mosásnál már csak ecetet használok öblítésre, és én a nagy vasalónő, nem vasalok. De nem vagyok miatta, kiakadva, mert így is, aki vigyáz a ruhájára, annak sima, aki nem, annak vasalva is gyűrött lett.

Teljesen nem tudom kiiktatni a rossz dolgokat. De megpróbálok minnél természetközelibb lenni. És ha már vagyok olyan szerencsés, hogy egyikünk sem allergiás, na jó nem teljesen igaz, mert én tejcukor, Zsolti kicsit parlagfű allergiás, de egy gyerekünk sem az (kop-kop). Mert sajnos  a környezetemben szinte csak allergiás, és ekcémás gyermekek vannak. Így szeretném ha a jövőben sem lennének a gyermekeink azok!:-) Így figyelnem kell, mit eszünk meg.:-)

11 megjegyzés:

  1. Én is pont erről gyűjtögetem a gondolataimat egy bejegyzéshez!!

    VálaszTörlés
  2. antalvali.com-on találsz jó kis ötleteket a parlagfű allergiára, hogy kell leszedni, szárítani és enni-inni a parlagfüvet, hogy csökkentse a tüneteket. Vagy van Gyuri bácsinak is allergia teakeveréke, bioboltokban lehet kapni.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Mindenképpen megnézem amit ajánlasz!Köszi!:-)

      Lenne más kérdésem is, Heni! Láttam nálad jó a megjegyzésnél az idő. Segítenél nekem hogy tudom beállítani? Nekem nem sikerül!:-(

      Törlés
    2. Bár nem engem kérdeztél,azért belekotyogok: a blogger régi kezelőfelületén(nem tudom amúgy melyiket használod)
      Beállítások>Formázás>Időzóna GMT+01:00(Budapest) Nálam így van. Alul a beállítások mentése gombra el ne felejts kattintani. :)Bocs a kotyogásért...

      Törlés
    3. Dius! Köszönöm szépen a segítséget! Dehogy is kotyogtál bele...mindjárt megnézem!:-)))

      Törlés
    4. Megcsináltam ahogy írtad, bár eddig is ezen volt, nem tudom sikerült e? Mert előbb még nem!

      Törlés
    5. Nem! De azon röhögök, hogy az előnézetben, jól van!:-))) No, mindegy...

      Törlés
  3. Lizi, várom nagyon a bejegyzésed!:-)

    VálaszTörlés
  4. Szia Anikó. Örülök, hogy sokunknál lehet olvasni most eről a témáról. Ha a saját sikerünkön kívül csak annyi haszna lesz a bejegyzéseinknek, hogy a blogjainkon pár ember elolvassa az ezzel kapcsolatos gondolatainkat és bennük is megmozdul valami, akkor már megérte.
    superwomanatwork.blogspot.com

    VálaszTörlés
  5. Vegeta - az én férjem nem szereti a zoldés ízét. A vegetáét igen. Gondolom inkább az ízfokozóét:-)
    a DM-ben vettem egy tartósító és ízfokozó mentes, bio vegetát - ételízesítőt. Szárított zöldségek, tengeri só vannak benne. Tartalmaz más dolgokat is, pl keményítőt, de csak természetes anyagokat. Elég korrrekt az íze, hamár kell nekünk az a vegeta:-)

    VálaszTörlés