2012. március 8., csütörtök

Süti, nosztalgia!:-)

Mire jó, ha éjjel a kisded felkel szopizni? Arra, hogy olyan dolgok jussanak eszedbe, ami napközbeni sodrással nem jutnak az eszedbe!:-))
Ma éjjel például a gyerekorom egyik kedvenc sütije jutott eszembe. A rácsos linzer. Milyen régen sütöttem.
Gyerekkoromban sűrűn volt ez a süti. Volt két hatalmas sárgabarackfánk. Olyan mézédes tocsogós, illatos barackok termetek rajta. Mikor ideköltöztünk nyomban vettünk egy barackfát. Ahogy a kertészboltban válogattunk, csak elmeséltem az eladónak a régi barackfánk termését. Ő kezünkbe nyomott egy kicsi fát, hogy ő az a fa! És igaza volt mert igen, ugyanolyan fát sikerült vennünk, nagyon szeretem.:-)Ha sikeres év van rengeted a termés rajta. No, a két fa is sokat termett otthon gyerekkoromban. Jött is a rokonság, vitték kosárszámra a barackot, mi meg szívesen adtuk, hiszen annyi volt. Mi is rengeteg üveggel tudtunk elrakni baracklekvárt. És én ugyanúgy teszem el, ahogy anno anyukám tette el. Lehet most ez azért jutott eszembe, mert egyik este Zsolti mesélte, hogy a munkatársnője, dicsérte a lekvárunkat, lányának nagyon ízlett. (jólesett no:-)
Tehát gyerekkoromban sok baracklekvárunk volt. Sokat sütött anyukám, meg mi is mikor nagyobbak voltunk. Ez az a fajta süti, amit mindig lehetett sütni, mert lekvár volt, margarin volt, liszt, tojás mindig volt otthon. Mint általában nálam is. Így ez a süti sokszor volt otthon. És ha rágondolok, mindig elfog a nosztalgia.:-)

Receptet is leírom. Kinek van meg, Horváth Ilona szakácskönyve? Szerintem sokunknak.:-) Nekem már saláta. De ezt forgatom, majdnem 20 éve!
Ebből a recept: Rácsos linzer: 1/2 kg liszt, 25dkg margarin, vagy 15 dkg zsír, 20 dkg porcukor, 10 dkg dió (ez el is maradhat), 1 tojás, 1 dl tej, vagy tejföl, 1 sütőpor, citromhéj, fahéj, csipet só.
Töltelék: 15-20 dkg lekvár. (vagy több, és még ha jobb idők voltak, darált dióval meg volt szórva a lekvár:-)

A lisztet elkeverjük a sütőporral, elmorzsoljuk a margarinnal, hozzáadjuk a cukrot, a diót és a többi anyagot. Gyorsan összegyúrjuk majd fél órán át pihentetjük. A tészta 2/3 részével kibéleljük a tepsit, lekvárral megkenjük. Megmaradt tésztát vékonyra kisodorjuk, rácsokat készítünk belőle és a tésztára helyezzük. A rácsokat megkenjük tojással, közép meleg sütőben sütjük.

Szerintem ma megsütöm a brokkolikrémleves mellé!:-)))
Próbáljátok ki ti is, egészen nyugodtan.:-)

3 megjegyzés:

  1. Pont van itthon minden a sütihez! Liszt, margarin, tésztához való mindig, sárgabarack lekvárt meg most kaptam a sógórnőmtől. Már gondolkoztam rajta mit is csináljak belőle, köszi az ötlet, receptet!

    VálaszTörlés
  2. Nekem is van hozzá minden, saját sárgabarack lekvár is:) Köszi a tippet.

    VálaszTörlés
  3. Örülök lányok, hogy kedvet kaptatok!:-) Én is már megsütöttem.

    VálaszTörlés