2013. március 29., péntek

Sütöttem!




Az úgy volt, hogy elkezdtem sütni. De annyira élveztem, sajnáltam, hogy abba kellett hagynom.:-) És mivel Sógornőm beugrott, és szólt, hogy jönnének holnap sonkázni, felraktam a sonkát és a csülköt is. Megsütöttem hozzá a két kalácsot, és az almás pitét. Ami tesztelve lett már és csomagoltunk Zsoltinak. És ha holnap sütizés, akkor megkentem a lapokat is.És eldugtam a sütit.:-)))) Még két rúd túrós rétest csinálok holnap, de az frissen jó. És fogadjunk a locsolóknak is kell majd sütni..Bence
meg kért toszkánai csokitortát is...:-))))

ui.: Pont azon gondolkodtam mikor a kalács tésztát csináltam, mennyire szeretek sütni kelt tésztát. Már amikor a lisztet a tálba teszem. Vagy elkezdem futtatni az élesztőt, és nézem ahogy nő az edényben. Amikor áll össze a tészta és érzem, hogy mennyire kemény még, vagy gyúrom át újra és levegős, meleg a tészta. Szóval, nagyon nagyon szeretem csinálni!:-)))

18 megjegyzés:

  1. Hű, minden nagyon jól néz ki!!!! Abból az almásból most nagyon ennék. A kalácsok nagyon nagyon guszták!

    VálaszTörlés
  2. A kalács édeskalács? Mert akkor szívesen vennék egy receptet vagy linket rá. Én ezen az ünnepen a sonkát édeskaláccsal szeretem enni, mindig én sütöm, de elhagytam a tavalyi receptet, szóval most valami új után kutatok...

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Igen, édes!
      1 kg liszt, 1 kávés kanál só 10 dkg puha vaj, 1-2 tojás, 1 kocka élesztő, 4 evőkanál cukor. És annyi langyos tej, amennyit felvesz, hogy lágy kelt tészta legyen! Jól ki kell dolgozni, és meg kell keleszteni.

      Törlés
  3. ügyes vagy, én vlahogy azt érzem,hogy kifújtam... De azért holnap megfőzöm a sonkát és sütök kalácsot, meg még valamit és aztán vasárnap is, meg csinálunk rafaelló golyót a locsolóknak, de most elmegyek futni és lefekszem aludni, mert baromi fáradt vagyok ... De azért olyan jó, hogy valaki "helyettem " is tüsténkedik:)

    VálaszTörlés
  4. Jujj, de jól néz ki a kalács!:-)
    Igen, a kelttészta sütése egyfajta meditáció. Kicsit mintha életet teremtenél.
    Holnap reggelire napocskakenyeret készítettem elő, óriási adag tiramisu is pihen a hűtőben. A sonka még csak ázik, de hajnalban, ahogy felkelek felteszem. És a kalácssütés is holnapra marad. Ragaszkodva a hagyományokhoz, én kalácsbabákat sütök, legalább két kiló lisztből, mert ebéd után mennek haza a nagyobb gyerekek, ők is visznek magukkal, meg persze csomagolok anyukámékhoz is, és nem árt, ha itthon is marad belőle.
    De sül majd még mákos-diós-narancslekváros kalácskoszorú és mákos rétes is mákimádó német barátnőnknek.
    Szép ünnepet Nektek!

    VálaszTörlés
  5. Köszönöm, remélem finom is a kalács!:-)
    Én megfőztem a csülköt, sonkát, egy éjjel állt a vízben, kiveszem, és csinálom a cipóba sütve, rozmariggal.

    Nektek is szép ünnepet!

    VálaszTörlés
  6. Nálunk is kész a kalács!!! Ronda lett, mint szokás szerint a húsvéti kalács mindig, de nagyon finom. Ma este as feltámadási mise után kerül megszegésre. A többi süti is fincsi lett. Valamint Nagyfiú kitalálta, hogy Feketeerdő torta legyen, már megint. Ez a szülinapi tortája, minden évben. Vagy zebratorta, de arról sikerült lebeszélni, szerencsére. Majd az osztálytársaknak azt készítjük el. Szép húsvétot Nektek! :-))

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nagyfiút Isten éltesse! Jó izlése van, finom is a fekete erdő torta!:-)))

      Ronda de finom kalács a legjobb!:-)
      Élvezd még a kéyneztetést!:-)

      Törlés
  7. Nekem is a kedvencem a kelt tészta készítése!!!!!!A betegség ellenére, lassan lesz erőm egy kicsi,sütök kalácsot.Másra nem hiszem,hogy lesz erőm.
    Áldott Ünnepet kívánok nektek!

    VálaszTörlés
  8. Nálunk ostoros kalács sül éppen, de nem olyan gyönyörűek, mint a te kalácsaid. Szép ünnepeket, jó hangulatot kívánok nektek!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. ostoros kalács sosem lehet olyan szép, az akkor jó, ha folyik belőle a csoki!:-)
      Szép ünnepet nektek is!:-)

      Törlés
  9. Nagyon szépek a kalácsok és a sütik , biztos nagyon finom is :)
    Kellemes húsvéti ünnepeket kívánunk neked ! Nagyon sok puszi !
    http://images00.imikimi.com/image/1B4iO-107-1.jpg?height=640&scale=max&width=640

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nagyon jó a kép!:-)
      Áldott Ünnepet nektek is!

      Törlés
  10. De guszták, nyami!Megkóstolnám!

    VálaszTörlés
  11. nagyon guszták lettek, mindet megkóstoltam volna..nem csodálom, hogy ilyen hamar elfogyott, hogy a locsolóknak már nem is maradt. :) A házi sütiknél nincs is jobb! :)

    VálaszTörlés