2013. március 20., szerda

Tegnapihoz....

....visszakanyarodva, azért sem szeretnék több babát, mert igaz, őket, négyüket is fel kell nevelni, lehetőleg úgy, hogy normális, boldog felnőttek legyenek. És ezt nem lehet, még elég jól sem csinálni.
Mind a három nagy, egy olyan korszakába lépett, hogy csak kapkodom a fejem. Hogy reggel ahogy kinyílik a csipájuk, már beszólogatnak egymásnak, soha nem lehet tudni ki kezdi. Majd nem mennek el egymás mellett úgy, hogy ne löknék meg egymást. Egy udvarias gesztus, egy önzetlen szeretet nem látszik egymás között. Mit rontottam el? Miért nem lehet csak egy kicsit NEM úgy élni, mint egy rossz albérletben lennénk, hanem egy családban? Tudom, tudom...nem rózsaszín buborékok között élünk, állandóan mosolyogva. De a mi szeretetünk, amit ki is mutatunk egymás iránt Zsoltival, nem jó példa? Nem elég, hogy mondom, nekik is hogy szeretem őket. Én nem dobálkozom a szeretet szóval, és nagyon tudok haragudni is. És sokáig is, a saját gyerekeimre is. Ilyen vagyok, én nem vagyok az nyalom falom típus sem. Én szeretetet másképp fejezem ki...de mindegy is, most nem ez a fontos, hanem hogy milyen nehéz megtartani a családot. Próbálkoznak, hazudnak, ha oda akarnak ülni a géphez mindent megtesznek, de ha nem, akkor csak megy a műsor. És a tanulás! Na nekünk nincsenek elvárásaink, legalábbis nem nagyok, de sorban hozzák a kettes jegyet. És el sem mondják, úgy kell mint a katonaságnál kérnem az ellenőrzőt. És még csak általános iskolások, mi lesz tovább?:-( Kérdezzem ki őket? Mesi körberöhög, mostanában ez a módi. Dáviddal kín szenvedés a kikérdezés, szó szerint. Bence morog közben, meg csapkod. Most komolyan ilyenkor mit csináljak, vegyem fel a maszkot és mosolyogjak, majd mondjam, - "semmi baj, én nagyon szeretlek benneteket, nem baj, ha így mondod fel, vagy ha nem is mondod, minden rendben!" Zsolti harcol velük, kisebb sikerrel, tart kb két órát a módszer, én meg a már a teljes passzivitás, csak legyen nyugalom(hahahahaha).
Ez nem azt jelenti, nem szeretem őket, dehogynem! Csak olyan nehéz most, és papír élen táncolunk, mert szerintem most nagyon sok múlik merre tereljük őket, csak valaki adna erőt nekem hozzá, és hitet, hogy menni fog ez majd! És tudom, ezek az évek is elmennek majd villámgyorsan mint a többi, és visszagondolva, miért is volt nehéz akkor három picivel? Dehogy volt, csak kicsit. Majd ha felnőnek, és a mostani évekre visszagondolok, majd nem lesz olyan nehéz, csak most csináljam jó, könyörgöm!

16 megjegyzés:

  1. Hát, én mindezeknek még előtte vagyok. De biztosan nem egyszerű. Réka kezd már kamasz-tüneteket produkálni, szóval nemsokára nálunk is lesz nemulass. Az egyébként bennünket is nagyon idegesít, hogy ha korán reggel minden indok nélkül veszekednek...
    Kitartás!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Gyerekfüggő a dolog. Lehet Réka nem is lesz olyan rossz kamasz!:-)
      Tudod nehéz megfogalmaznom magam, itt már nem olyan "kicsik", vagyis erőfölényben vannak már....

      Törlés
  2. Anikó, nyugodj meg, jól csinálod!
    Ez egy ilyen korszak, ezen is túl kell esniük.Most tanulják, otthon, védett környezetben, az életet.
    Az tény, hogy nehéz hallgatni, elviselni, kezelni.
    Nyugodtan adj hangot annak mit gondolsz ezekről, még véletlenül sem kell úgy tenni, mintha tetszene.
    Esetleg te is nevesd ki azt aki veled teszi, ha kérnek valami morogj egy kicsit és csapkodj. Vagyis tarts nekik tükröt.
    Mondom, nem könnyű időszak, de ne gondold, hogy felesleges, kárba veszett erőfeszítés a nevelésük.
    Fel a fejjel! :-)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszi Márti a vigaszt!Most ezt csinálom, tükröt tartok eléjük.Csak néha olyan jó lenne kicsit összetartóbbak lennének.

      Törlés
  3. Hidd el Anikó, hogy most merre tereled, az már tök mindegy!!! Amit uszkve 6 éves korukig beléjük plántáltál, az a mérvadó. Hogy milyen példát láttak és látnak. Kamaszok, próbálgatják a határaikat, akárcsak a dackorszakos kicsi, de nekik még a testük, lelkük, hormonjaik változásával is meg kell küzdeniük. Tüskések akár száz rózsabokor, de az az igazság, hogy nem akarnak ilyenek lenni, de most nem tudják egyszerűen hova tenni magukat. Már ne gyerekek és még nem felnőttek. "ülnek a semmi ágán" és ez tényleg így van. Mert szeretnének sok mindent, nagyon akarnak lenni,de még kicsit hozzá. Sok dolgot csak sejtenek, de még nem értik. Kb. ilyen helyzetben vannak most: Fel akarnak mászni az asztalra, de még a széket sem érik el, és nincs más segédeszköz a közelükben, így hát üvöltenek, ütnek, vágnak. Vekerdy azt mondja, ezt a kort csak túlélni lehet, sok sok szeretettel, humorral (ez nálunk rengeteg konfliktust felold), beleéléssel és néha flegma hallgatással. Mert tudják, hogy nem tetszik Neked ez vagy az a beszólás, cselekvés és ezt szóvá is teszed, foglalkozol velük, akkor ez pozitív megerősítés, hogy aha, így is elérem a figyelmet. Persze ez nem tudatos. De ha ignorálod őket és elmondod, hogy a dolguk a tanulás és ennek fejében jár a bérezés. Mert ha Apanem tud csak 100 kiadványt megszerkeszteni és 200-at kellene, akkor csak fele fizetést kap (lehet nem így van, de példának jó:-)). Aki nem tanul rendesen, csak kettest hoz, pedig kaphatna négyest is, annak nincs csak fél óra komputer. Aki jobban tanul, többet ülhet a gép előtt. És milyen jó, hogy nekik osztozni kell ezen a fránya gépen!!!! Mennyi, de mennyi mindent megtanulnak észrevétlen ezáltal is.
    Most jó okos voltam, de ebből szinte minden bevált nálunk is, bár még nem kamasz a gyerek, de irtó akarata van. Örökölte, no! ;-))

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Györgyi, okos voltál igen! És amit írsz most annyira igaz! Jól el is gondolkodtatott, adtól megijedtem, hogy írod hat éves korukig kb. tudom beléjük plántálni a dolgokat! Én akkor annyira másképp voltam, türelmetlen fáradt, ideges...ha csak onnan szedtek össze valamit, ami az élethez kell, nem jó érzéssel tölt el. A többit amit írtál, pont így csináljuk. Remélem egyszer jó lesz, csak az állandó aggodalmam, hogy nehogy kicsússzanak a kezünkből.:-(

      Törlés
  4. Egy kamasszal nem lehet zöld ágra vergődni, mert úgyis jobban tudja. Mindent jól csinálsz, csak kell pár év ahhoz, hogy látszódjon is. A tanulást mi is megszenvedtük, de végül lett mindnek szakmája, munkahelye. Bár az is igaz, az eszük alapján máshol kellene tartaniuk. Lehet, rajtam múlt, ez már sosem derül ki. Én folyton azt mantárztam nekik, hogy maguknak tanulnak, és nekik nem lesz mindegy, hogy dolgoznak 10 órát 90 ezerért, vagy esetleg ugyanennyit 200-ért. Döntsék el ők. persze ne döntsék el, de ha folyton ezt hallják, valószínűleg hatással lesz rájuk. Az általánosban még nincs veszve semmi. Kitartás Anikó!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Egy kamasszal nem lehet, és egyszerre hárommal??:-) Erika neked már volt ebben részed, olyan jó, hogy írsz! És igen, most kell tanulnom, felkészülnőm a továbbiakra.

      Törlés
  5. Majd utólag olvasom el a többieket, először leírom a bíztatásomat:ahogy olvastalak előjöttek az emlékeim.nehezen, de túlvagyunk ,felnőttek, itt is vannak megoldandó feladatok,de NEM MINDENNAPOSAK és ez lényeges.Anno néha én is úgy éreztem,hogy reménytelen a nevelésünk.De mindent megtettem,-tünk, aztán,amikor kirepültek, utána kezdek jönni a visszaigazoló események, amikor örülhettünk,hogy : -mégsem csináltuk olyan rosszul.
    Az elvetett mag kikel valamikor.Időnként sokat kell rá várni,de BIZTOS,hogy kikel!
    A szülői példamutatás pedig maradandó.Ehhez nem kell tökéletesnek lenni,inkább őszintének.Én,ha tévedtem,akkor bocsánatot kértem a gyerekeimtől.Kicsi korukban is.Főleg akkor,ha elszakadt a cérnám.
    Szóval bíztatlak,bár MOST ez tudom,hogy kevés.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Ilyenkor mindig jó érzés fog el. Mikor érzem, hogy így virtuálisan is segítetek nekem. Nagyon jólestek a Te szavaid is Mammka! Én is arra a visszaigazolásra várok, közben meg nem is, mert félek attól is, hogy kirepülnek.
      Én is sokszor bocsánatot kértem, kérek, ha úgy érzem én voltam türelmetlen, vagy hibás.
      Nem kevés a bíztatásod, nagyon is sok!!!!

      Törlés
  6. Mennyire félek Én ettől...Látom magam előtt vagy ellenkezőleg nem látom,hogy milyenek lesznek.Csak remélni tudom,hogy nem fogják ölni egymást és meglátják a jót.Bár biztosan sok nehézség lesz de lényeg,hogy nem szabad szem elöl veszíteni őket és ha néha csendben is de irányítani kell.Bár azaz ember vagyok aki hangot ad a véleményének.
    Érdekes amit előző posztban írtál,magamra találtam!:)
    Mi is 3 lurkót terveztünk és itt vannak.Néha kicsit üresnek érzem magam és irigykedve nézem a kismamikat.De sajnos tudom,hogy nem lehet több gyerekünk(igen fel kell őket nevelni).
    Bár azért megnézném a családom fejét mit szólnának ha bejelentenénk,hogy jön a 4. :)))Már Szabolcsnál is úgy néztek rám/ránk,mint az ufóra.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nálunk is furcsán néztek ránk már a harmadiknál is, de Csengénél, is hasonló volt! De kit érdekelt, bele edződtünk.:-)))

      Biztatlak, jó lesz, meg minden a kamaszkor...nem mindenki így éli meg. Én is sokat változtam mostanában, össze kell csiszolodni újra.

      Törlés
  7. Kamaszodnak. Kinövik egykettőre, hidd el akkor minden megváltozik :) Kitartás, mindent jól csinálsz!

    VálaszTörlés
  8. Anikó úgy döntöttem,hogy fogjuk az időjárásra és a közelgő tavaszi szüntre- ők is fáradtak, miis azok vagyunk- lesz ez jobb is ugye?!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Fogjuk!:-) Én még nem látom a végét, de reménykedem....

      Törlés