2012. január 13., péntek

Ma.

Ma egész jól aludtunk...Van ez így!:-)
Megint kenyeret sütök. Kísérletezek, mekkora, mennyi kell, jó lenne csak két naponta sütni. Kicsit az összetételén is változtatok majd, mert kicsit szalonnás lett a tészta. Nem baj, tök jó kísérletezni. És a tegnapiból már csak egy kis sarok van. :-)

Holnap megint csinálok káposztát. Belefektettem, egy nagyobb cserépedénybe, amibe belefér 2 kg káposzta, és a hús, töltelék mellé. Nem volt drága az cserép, és majd a kemencébe is jó lesz!;-) A hétvégén fánkot is sütök, akkor jó, ha mindenki itthon van.

4 megjegyzés:

  1. A legutóbbi kenyerem kicsit tömörke lett. Nem volt ideje rendesen megkelni. A férjem munkahelyén viszont sikeres volt :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Heni, hogy csinálod a kenyeret? És mennyi lisztből?
      A mai kenyerem jól sikerült, 1 kg lisztből, másfél kilós kenyér lett.:-)

      Törlés
  2. Amit én tudok neked javasolni, hogy ruganyos legyen a tészta, ne kemény, ne túl lágy. Azaz gyúrható, ami nem tapad de nem is betonkemény. Benyomod ököllel, és nem belesüllyed a kezed, hanem tolja a tésztát maga előtt.
    A legfontosabb, hogy hagyod megkelni, és mindenképp átdolgozod. Sokat fog simulni a tészta, majd érzed. Ekkor szoktam formázni, sütőlapra tenni és megint keleszteni. Megkenem vízzel, és megy a sütőbe. Nálunk az jött be, hogy több kisebb darabban sütünk meg minimum másfél kiló lisztből gyúrt kenyeret. Ha több napra akarsz előre sütni, érdemes liszt kilónként 2 kisebb főtt krumplit beledolgozni a tésztába, mert tartósabb lesz tőle. A kisebb itt a ping-pong labda méretet jelenti.
    A pontos arányokat nem tudom megírni neked, mert csak úgy öntögetem a fix tálamba. És a savótól az aludttejen át mindenfélével szoktam csinálni, mikor mi van itthon.

    VálaszTörlés
  3. Köszönöm Heni, teljesen hasonlóan csinálom én is. És a mai nagyon szép lett.:-) Bár elfeledkeztem róla, és olyan szépen megkelt formázva.;-)

    VálaszTörlés