2014. február 5., szerda

"egyszerű"

Mivel látom a statisztikán sokan olvastátok az előző bejegyzéseket, de nem írtatok hozzá  sok megjegyzést,:-) azt hiszem, jobb, ha békésebb témára terelem a mondandómat.:-)
Nekem a nappalban az első csönd, este, mikor Csengét altatom.
Szokásos a menetrend, felmegyünk köntösben, majd ugrálás az ágyunkban, pucéran(szigorúan Csenge), nógatás, nóóógatás...majd, kicsit fenyítve, hogyénbizony lemegyek, és nem jövök mesét olvasni, akkor a válasz, lemondóan, jól van nagyanya (ja, azok vagyunk pár napja, nagyanya és nagyapa, hangosan üvöltötte ma a boltba..:-) azt hiszem sürgősen be kell festenem a hajam:-))))
Majd felöltözünk, babák, plüssök gondos elhelyezése, és olvasunk. Anna és Peti volt eddig, szigorúan két mese, na jó néha három, de most a névnapjára bogaras mese könyvet kapott, az kicsit hosszabb, abból egy. Olyan türelmesen, érdeklődve hallgatja, öröm neki mesélni, a többiek, ebben a korban vagy elaludtak, vagy szekálták közben egymást.
Majd ablakba állunk csillagot, holdat nézni, most hosszú idő után kétszer sikerült is nyakoncsípni őket, ha nem, rajzolás a párás ablakra, utána zsákba bújás, és lerakom a sötétbe aludni, úgy hogy én is lefekszem a ágyamba mintha aludnék...olyan 15-20 perc mire elalszik és ki tudok osonni. Nem jó erre a szertartásra senki, csak én! Néha... sokszor, jó, de néha nem bánnám, ha apuka is, ja bocs, nagyapa;-), is jó lenne erre a nemes feladatra.:-)))
Na, de amiért ezt hosszan leírtam, az az, hogy ebben a 15-20 percben van időm, először gondolkodni, csak úgy...hogy majd holnap sokkal jobb anya leszek, majd reggel megoldok mindent, jönnek az ötletek is...
Ma egészen furcsa módon, magamról gondolkodtam. Hogy én milyen "egyszerű" ember vagyok. Nem végeztem egyetemet, nincs diplomám, sem egy, sem kettő, sem nyelv vizsgám, még alsófokú sem, nemhogy felsőfokú. Nem lesz belőlem tanár, sem orvos, sem felfedező, sem vadakat terelő juhász,...én a legjobban a kétkezi munkát szeretem. És akkor beugrott mi. Ne nevessetek, ásni szeretek, szerettem a legjobban. Otthon, mikor gyerek voltam, meg kamasz, imádtam a kertben lenni. Jó nagy volt, lehetett mit csinálni benne. Ősszel ásni, olyan jó mélyen, tavasszal szétteríteni, beültetni kapálni...stb. Állatok is voltak, kis haszon állatunk, csirke, kacsa, liba, tyúk, kakas..nagyon szerettem kimenni a meleg tojásért, és a kitakarításuk sem jelentett gondot. Vagy tavasszal a sárga kacsáknak a zöldet összevágni laskára, kukoricadarával elkeverni, kis víz, aztán tényleg nyelték, mint kacsa nokedlit.:-) És utána a ház körül rohangálni, ahogy a 7-8 kis pelyhes kacsa rohant utánam, azt hitték az anyjuk vagyok.:-) Jó móka volt...Na ilyeneken gondolkodtam.
És azon, hogy fáj a szívem, hogy most nem tudom, ezt megtenni, gyerekeimnek megmutatni.:-(

10 megjegyzés:

  1. Kapaszkodj Anikó! 8 éves lesz 1,5 hónap múlva és még minden este altatom. Igaz elalszik pár perc alatt, de egyedül elkínlódik úgy 1.5 órát. Szóval ne add fel, lesz ez még jobb is, mert már jó a papa is, de még egy éve nem volt jó. hangosan kiabálta neki, hogy menj kiiiiii, nekem a mama kell!!!!!!!!! :-P
    És hova lenne a világ, ha mindenki mérnök lenne? Ki készítené el, amit megterveztek? Szóval kell, aki szeret takarítani és örömét leli benne és kellenek a hülye tanárok, akik meg elég mazohisták, hogy kamaszokat próbáljanak meg okítani. :-))

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Milyen hülye tanárok?! Én veled vagyok, tudod!:-))) Ne bíztass kérlek, 8 éves korában Csenge már engem fog altatni..:-))))

      Törlés
  2. Jó embernek lenni nem diplomafüggő és a boldogság sem az, csak valakinek az is kell hozzá. A fontos az, hogy te azt tedd amit szeretnél és így legyél boldog, mindenki azért szeret, aki vagy és nem azért aki lehettél volna, vagy aki lehetnél ha más lennél, mer Te így vagy Te.

    VálaszTörlés
  3. Nálunk este nincs mese - nem érdekli őket, pedig Boginak mindig olvastam 2-3-at is, esetleg Borót is érdekli napközben, este soha! De este mindig odabújok kicsit én is, mostanában kevesebbet, mert kell az én saját vackom is - de szeretem úgy zárni a napot : puszik, évődések - Tejetlek Ana!!! és képzeld : nekem éretségim is van, tanitottam is, egyetemet is végeztem - mégis falun szeretem a legjobban - nekem is az volt az álmom, hogy ezt megmutassam a gyerekeimnek. Alakul lassan - bár a kislibákra és csirkékre még várni kell - de lesz majd az is. Kiskoromban sokszor vigyáztam libákra, bárányokra - közben sorra faltam a könyveket a fübe heveredve - de jó is volt!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Örülök, hogy neked, összejön lassan, hogy ezt megmutasd! Én olyan messzinek érzem ezt..egyre messzebbnek. :-( És a gyerekek csak nőnek, nőnek...
      Nekem is kellenek ezek a saját pillanatok..egyre jobban!:-)

      Törlés
  4. Én tegnap neki készültem, többször is írtam aztán kitöröltem. Az utolsó mondatod egyáltalán nem tetszett, kicsit emlékeztet a pár évvel ezelőtti , akinek nem tetszik el lehet menni cimű mondatra, ami egy politikus szájából esett ki, még ha nem is így gondoltad. Sajna, nekem az ilyenek rosszul esnek, még ha nem is kifejezetten nekem szánják. Talán más is így volt vele, inkább nem írt kommentet, tudomásul vette amit írtál, piros x és kész.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Miért törölted ki? Nem kell mindenben a rosszra gondolni.

      Törlés
  5. Tudom, hogy nekem szolt a piros X, pedig nem kotekedesnek szantam, amit irtam. Nekem is rosszul esett, ahogy kovta-nak is. Elmondtam, hogy en mit gondolok, azt hittem, hogy erdekel mas velemenye is. Vagy te csak azt szeretned itt olvasni, aki egyetert veled? Nem hiszem. Beszelgetunk, megvitatunk dolgokat, de masok vagyunk, maskepp latjuk. Mindenfele harag es sertodes nelkul el kellene fogadnunk egymast. Mindenkinek vannak ertekei. Te nem vegeztel egyetemet, nincs diplomad, de ertekes ember vagy, neked masok az ertekeid es ettol nem vagy kevesebb masnal! En szeretem benned azt, ahogyan vigyazol a csaladodra, gondoskodsz roluk es peldat mutatsz a gyerekeidnek a csaladi osszetartozasrol. Mert neked ezek az ertekek fontosak. Es ez igy van jol. Ez a te eleted. Masnak meg mas dolgok fontosak, aszerint elnek. Ok meg attol egyediek, kulonlegesek. Sokszinuek vagyunk, ettol szep a vilag. Tegnap erdekesebb lett a blogod attol, hogy felvetetted ezt a temat!
    Bator vagy, hogy orszag-vilag ele tarod a gondolataidat.

    Lizi

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nem rád gondoltam Lizi. Álltalában...ja, és bátor vagyok? Nem hiszem, felét sem írom le mit érzek, gondolok...azt igazából senki sem tudja, ott van a lelkem kiskapuja mögött. Oda még nem kopogtatott senki, talán egyszer...talán.Legközelebb Zsolti áll hozzá..:-) És ez így van jól!

      Törlés