2014. február 28., péntek

Repül az idő...

Azért mostanában arra gondolok, hogy milyen érdekes az élet. Főleg, hogy sorra látom a farsangi jelmezeket. Soha nem hittem volna, hogy így élem meg. A három nagyobbacsakával már régen túl vagyunk rajta. Mikor ötölni kell a jelmezeken, mikor sütöm a három kiló lisztből a fánkot, mikor izgulunk a farsang előtt, vajon milyen lesz? Évek óta nem volt ilyenben részem. Sem abban, hogy kísérem őket a suliba, majd összefutunk a tanárokkal, váltunk két szót, majd ismerős anyukákkal is összefutunk, és némelyikkel jól kibeszélünk mindent.
És arra gondoltam, milyen érdekes az élet, szeptembertől újra kezdődik minden a legkisebbünkkel. Ovi, suli...lesz farsang, lesz anyák napja, lesz első kirándulás, színházba menés, lesz madarászovi, lesz mosolygás, lesz sírás, lesz integetés a busz után...lesz karácsonyi ünnepség, húsvéti locsolás...lesz kéz a kézben sétálás az oviba, és hazafelé a szokásos kérdés: -és, mi volt az ebéd????:-))))

Furcsa, főleg úgy, hogy már végigéltem mindezt háromszor....

Repül az idő...nem akarok az idei szülinapommal foglalkozni jobban mint a tavalyival, de az biztos, minden nap eszembe jut. Majd írok róla, mert kikívánkozik.:-)

Mai biggyesztés: krumpli főzelék és Mesi palacsintát kért, mert jön a barátnője délután, náluk ma van farsang.:-)

22 megjegyzés:

  1. Hány év van a legkisebb és legnagyobb között?

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. 1hónap híján, 13 év van közöttük, de kisebbik között is, 9 és fél.:-)

      Törlés
  2. Viszont az is jó, hogy újra élheted, mert ha csak egy szem kislányt kell cicomázni mennyivel könnyebb, mint amikor háromra adtál jelmezt:) Szerintem annyira jó ez így , hogy van még kicsi is, otthon és ezt te is így éled meg, akkor is ha fárasztó, mert buli! Viszont az nem annyira jó,hogy a csoporttársak szülei között "öregek" vagyunk, de mindegy, mert lehet, hogy nekik csak az első, de nekünk már a negyedik gyerekünk van ott és valsz. nekünk könnyebb is a dolog:)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Igen, én majd biztos másképp élem meg a dolgokat, mint a nagyokkal. És nagyon furcsa is, hogy mi már "öregek" vagyunk ott, de nem bánom...jó ez így. Valószínűleg, mire újra kikerülünk belőle, jönnek az unokák..:-)
      Ja és igen, az is furcsa, hogy csak egy gyerekkel kell ezt végigcsinálni..:-)))))

      Törlés
  3. Anikó örök ifjú maradsz , mert mindig van otthon egy kicsi. A forgásból nem maradsz ki hiszen ahogy írtad mire a kicsi is kirepül a "fészekből" jön az unoka:) Szép hétvégét kívánok nektek! Jó szórakozást!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Háááááááát, lehet!:-)
      Neked is szép hétvégét, kedves Éva!:-)

      Törlés
  4. Érdekes, mert nekem is eszembe jut néha, hogy milyen lesz majd amikor senki nem lesz kicsi... (de ez még jóóóó messze van) Meg az is furcsa, hogy nincs baba a családban ( ilyenkor megrázom magamat képzeletben, hogy h...lye vagyok én??? :-)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Pikk-pakk itt az idő.:) Kisbaba nekem is hiányzik, de már testileg, és idegileg sem bírnám..már teljesen elfogadom, hogy nem lesz nekünk kicsi babánk több...:-)

      Törlés
  5. Jó hogy van nektek Csenge!:)Máshogy éled meg vele az "első" dolgokat,mint a nagyobbakkal.Ezt a verset Neked küldöm:)

    Anya vagyok, - bár nem annak születtem.
    Anyává én, egy csodás napon lettem.
    Érdekel téged, hogy mit dolgozom?
    Nem magyarázom, csak összefoglalom:

    Mikor felkelek, még alszik a család,
    nézik az álmuk szebbik oldalát.
    Alvó arcukra lágy puszit adok,
    ilyenkor én, egy halk vekker vagyok.

    Így kezdődnek a munkás reggelek.
    Ébresztő után a konyhába megyek,
    Kezem által az asztal megtelik,
    ahogy készítem a finom reggelit.

    Amint leül az útra kész család,
    szakácsból máris pincérré vedlek át,
    ami csak kell, kezük alá rakom:
    - "Ne menj el éhen, drága angyalom!"

    Ők útra kelnek, én itthon maradok,
    utánuk mindig szép rendet rakok.
    Takarítónő - ez most a szerepem.
    elvégzem én, - habár nem szeretem.

    Azután én beszerző is vagyok!
    Ebédhez, vacsorához bevásárolok.
    de kreatívnak kell lennem nagyon,
    mert pénztárcámban nincs egy kis vagyon.

    Ha nálunk baj van, valaki beteg,
    én gyógyító, tudós orvos leszek,
    és ápoló, ki nyugtat, borogat,
    és gyógyszerész, ki kever porokat.

    És tiszt leszek, ki parancsokat oszt,
    és panaszkönyv, ha nem ízlik a koszt.
    Ha ünnepelsz én tortát készítek,
    s lám ilyenkor a cukrászt nézitek.

    Mosoly az arcon, s már fotós leszek,
    - hiszed - magamnak fényképezgetek?
    Aztán, mikor majd elszáll az idő,
    jó lesz, hogy annyi fénykép jön elő.

    És délután, szép programod, ha van,
    sofőr leszek, s szállítlak boldogan,
    Legyen az sport, művészet, más egyéb,
    én viszem el a kedves csemetém.

    Ha nagy leszel, s rád tör a szerelem,
    tanácsadóként beszélhetsz velem.
    Tanár leszek, ki életre tanít,
    és megsúgom a szerelem titkait.

    Amit tanultam, azt mind átadom,
    nem lazsálok, nincsen szabad napom.
    Éjjel-nappal szolgálatban vagyok,
    s amíg csak élek, ANYA maradok!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm, nagyon, nagyon jólesett, hogy ezt küldted nekem.:-)((()))

      Törlés
  6. Hát igen nekünk ezt hozta a sors :))))))))))))) Mi már elkezdtük a nagybetüs életet az oviba naná hogy betegséggel már másodszor , és farsangoltunk is ! Na meg lesz szülői meg verstanulás meg.........stb De ez nagyon jó, újra mi is gyerekek lehetünk egy kicsit :) Puszi

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Hát azért gyerek nem leszek újra, én mint anya élem meg, de értelek ám-..:-))))
      Jobbulást Katának!

      Törlés
  7. Kellemes hétvégét kívánok! :)

    VálaszTörlés
  8. Én vagyok a 19 éves zugolvasò!

    A palacsintàròl jutott eszembe, hogy talan tõled vàlaszt kapok a kérdésemre.
    Nagyon szeretnek az öcsémnek palacsintat sütni, de egyszerûen nem megy. Mindig szetszakad, és nem tudom megfordìtani. Màr telejesen elkeseredtem miatta.
    Nem tudod mi lehet a probléma?
    sajnos nincs màr anyum, aki segìthetne. :-(.
    ( A tegezõs formàjért elnézést, de nem tudtam màsképp megfogalmazni. )

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Bár két és fél hónap múlva 40 éves leszek, de a tegezést köszönöm!:-)
      Két féle palacsintát szoktam sütni, édeset és sósat. Többször sósat, mert az édes nekem is sokszor oda ragad! Várjál...leírom a kisebb adagot, mert én egy kiló lisztből sütök már, és érzésre, bele minden..:-)))
      Fél kiló liszt, 2-3 tojás, 2 mokkás kanál só, 2 evőkanál olaj, régebben a tejérzékenységem miatt csak buborékos vízzel csináltam, mostnában teszek bele 2dl tejet is, a többi bubis víz. Olyan olaj sűrűségüre készítem. Gyorsan, kikeverem keverő géppel, majd nézem folyamatosan a sűrűségét, mert ahogy a liszt dagad sűrűsödik. Ha kell öntök bele még bubis vizet. Teflon sütőben sütöm, és egy csepp olajat mindig teszek azért alá. Van, hogy az első nem sikerül nekem sem.:-)Édeset úgy csinálom, hogy vaniliás cukrot teszek bele, és olyan 3 evőkanál cukrot...de a többi ugyanaz! Tehát kell egy kis olaj a sütőbe mindig, de tényleg csak egy pici..
      Nyugodtan kérdezz bármit, ha tudok segítek!:-)
      Szia!

      Törlés
    2. Köszönöm !
      Hétvégén kisérletezem. :-)

      Lili

      Törlés
    3. Lili, mindenképpen írd meg, hogy sikerült!:-) Veled izgulok...;-)
      Puszi

      Törlés
  9. Szia!
    Tegnap késõ délutàn megsütöttem. Vagyis sütöttük.
    Apu és a kisöcsém nagyon segìtõkészek akartak lenni. (Értsd. Felvàltva kritizàlt az apukàm és az 5éves öcsém. Igazi poéngyàrnak érezték magukat. De jò lett, sikerült.
    Köszönöm a segìtséget !

    VálaszTörlés
  10. Majd képet is mutatok! (Valahova feltöltöm, persze csak ha érdekel)

    Lili :-)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Hát persze, hogy érdekel!!!!:-))))Remélem elfogyott, mert az a legjobb sikerélmény..:-)))
      Köszi, hogy beszámolsz!

      Törlés