2012. november 21., szerda

Kicsit...

...szokásomtól merőben ellentétesen, másról fogok írni ma mint a hétköznapunk.
Kicsit olyan álomszerű, kicsit elgondolkodtató, de számomra nagyon mély dolgokról szeretnék most írni.
Találtam egy blogot, még csak belenézegettem, nagy falat nekem, nem csak belelapozgatós lesz. Sajnos már nem írnak a mindennapokról, de megértem, mert már nem álmodoznak az életről, hanem élik azt! Egy másik írás után jutottam ide. A  másik írás is nagyon megfogott! Ha van egy kis időtök olvassátok el.
És akkor elkezdtem gondolkozni....szeretem a mostani életemet. Érzem, szerencsés vagyok, mert van egy szerető férjem, négy gyönyörű gyermekem. Egészségesek vagyunk, és van fedél a fejünk felett, meg ennivalónk is van. De nem vagyok maradéktalanul boldog. Persze, persze...nem lehet a múltban élni, nézni kell a jövő felé, hisz arra visz az út. De én nem tudok csak a jövőnek élni. Én bennem nagyon is bennem van a múlt. Igen maradi vagyok, meg régimódi, és skanzen a konyhám. De a csuda vigye el, mégsem tudok teljesen a mostnak örülni, hiszen csomó mindenünk megvan, és csomó mindent nem csinálunk, meg csomó mindent csinálunk. Az írás ami bennem elindított valamit, tükröt mutatott nekem. Mikor az anyóka a lavórban mosakodott. Ti mikor néztetek egy lavór vízbe? És én??? Nagyon régen....nekem nem kell elengednem a lányomat kenyérért a katonák közé, nem is tudom, mit érezhet az, aki anyaként hallja a fegyver ropogást, majd nincs többé a szeretett gyermeke, aki csak egy kenyérét ment, hogy éhen ne haljanak. Kérlek ne úgy olvassátok, milyen nagy szavak ezek, hiszen nincs most háború,(itt), és van mit ennünk, sőt túl sok is van. Ha ezt látták volna akkor??? Szégyellem magam. Persze, persze tudom, ne a múltba éljek, nem lehet visszahozni...DE ha az nincs, én sem lennék. Szomorú vagyok, hogy nem a hűs kút vízben mosom meg az arcom reggelente, hogy nem érdes a tenyerem a MUNKÁTÓL, hogy én nem tudom megtermelni a családi asztalra az ételt. Hanem bekapcsolom a gáz fűtést, eltekerem a sütő gombját, kinyitom a meleg vízcsapot, elmegyek a multiba bevásárolni, halmozom a ruhákat, nézem a agymosást a tévében, ütögetem a billentyűket, olvasom másnál mi újság, nézem a trendi karácsonyi díszeket, sütiket, ételeket a "világhálón". Pedig én nem erre születtem, nem érzem jól magam így. Ránézek Zsoltira, ugyanazt érzem. Érzem, ő is ha választhatna, megtenné. És én mindig arra vágyom, bárcsak lennénk elég bátrak, belevágni....
Most magamról írok, mert próbálom belecsempészni a dolgokat a múltat a mostani életünkbe. Így a hagyományok, a karácsony, az ételek, sütik, nem hajhászom a trendi cuccokat, a kozmetikumokat, próbálok egyszerűen élni.  Minnél egyszerűbben. Hogy ne függjek olyan dolgoktól amik nem visznek előrébb. Persze nem hazudtolom meg a szavaimat, hisz itt ülök, én is böngészem a netet. És élvezem az előnyöket annak is, hogy csak eltekerem a gombot és meleg van, sül a süti és folyik a meleg víz. De érzem, hogy azt a boldogságot nem tudom megkapni így, ami teljessé tenné az életemet. Én télen, vágnám a fát, söpörném a havat...ha kell fáznék, nyáron napkeltétől, napnyugtáig ténykednék, lenne veteményes, gyümölcsfa, kert, konyha, lóca a verandán...És ami a legfontosabb, sokkal, de sokkal jobban együtt élnék a természettel. Nem az interneten nézném milyen idő van ma, vagy lesz holnap, hanem látnám a gomolygó felhőket és érezném, vihar lesz. Sokkal jobban együtt élnék vele..nem a szobából neon fényből, gáz fűtés mellett mondanám, hogy hűha, ma milyen hideg van, vagy nyáron meleg....lassan elfelejtünk együtt élni a természettel a földdel a levegővel...

Mi ez ha nem tudatos dolog, hiszen a fejlődés elé nem állhatunk. Vagy ha állunk mert vagyunk olyan bátrak és erősek, akkor is megy az élet előre.
Nem tudom miért nem vagyok elég bátor is erős, pedig akarom. És azt is tudom, sokat kéne nagyon változnom, elfogadóbb lennem, szeretnem az embereket. És legfőképpen saját magamat.
Egyet nagyon szeretnék, hogy a halálos ágyamon majd úgy emlékezzek vissza az életemre, hogy bátor voltam és erős!

17 megjegyzés:

  1. Na, azt hiszem ezt este újra elolvasom.

    VálaszTörlés
  2. Ismerem a blogot, és a történetet is olvastam. Amikor én rátaláltam Boldogszerre, azt gondoltam ez aztán nem az én világom, sőt mivel az otthonszülés kapcsán jutottam el hozzájuk meg is volt a véleményem. Azután apránként megfogott az életmódjuk és hasonlóan reagáltam mint te. Most a költözés után újra kell definiálnom az életünk egyszerűsítését a mostani helyzetünkre. Ebből a szempontból nem volt jó ötlet a költözés. Meglátom mire jutok.
    Az írás pedig... nem nagyon tudom megfogalmazni azokat az érzéseket, amiket keltett bennem. A visszatérő mondat: "amit Isten adott, az ember elvette".(nem biztos, hogy szó szerint így van) Borzasztó, hogy abban az időben megtehették, sőt sok helyen még ma is. Remélem nem túl zavaros, bocsi, hogy hosszú lett!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nem lett hosszú Erika, sőt ha ma reggel nem látom örömmel, hogy írtál a blogodba, kértelek is volna rá!:-) Igen azért le kell szűrni ezekben az írásokban ami nekünk fontos. nem vagyok otthon szülős párti például. De azért az is elgondolkodtató, miért van ennyi beavatkozás a szülések körül mostanában...ez is egy nagyon nehéz és összetett téma.

      Törlés
  3. Kedves Anikó!Olvasva a bejegyzéseidet, úgy éreztem mint ha nálunk történtek volna meg ezek a dolgok. Jó kis Blogod van! Egyúttal szeretnélek megkérni, hogy az email címemre :jucitudomanya@gmail.com küldd már el a címedet, mert én fogok neked ajándékot küldeni. Amit Éva indított a blogján. Üdvözlettel: Judit

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszi Judit, jólesik hogy ezt írod! Küldöm ma az email, és izgatottan várom az ajándékot!:-)))

      Törlés
  4. :) ha lehetne, így az ismeretlenségeb, egyszerűen küldenék egy ölelést. Mert azt gondolom, amikor az ember vívódik, jól jön ez neki. Nekem is mindig jól jön...sokat vívódom.
    Bátorításként csak ennyit- én elhiszem, hogy könnyűnek találod életedet, de hidd el, a magad harcát te is megvívod. És sosem tudjuk, mire kell majd a megtakarított energiánk.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm az ölelést!:-) Nagyon jólesik.:-)))
      Igen persze, ezért is írtam, én nem hozahtom vissza a múltat. Nekem most ITT, kell megvívnom a harcomat.

      Törlés
  5. Örülök ennek a bejegyzésnek, jobban mint gondolnátok. Ha van célom a blogommal, akkor az, hogy efféle érzelmeket mozgasson meg az Emberben. Mondd meg, miből tartana a ház előtt megmosakodni a tiszta vízben? Miből kimenni minden este és pár percig az eget fürkészni... fázva, dideregve? Miből kimenni egy növény vagy állat mellé, rátenni kezünket és engedni, hogy érezzük, amit éreztetni akar velünk? Miből tart minden reggel kimenni az udvarra és tudatosítani magunkban, hogy ez a ködös reggel, ezek a vizes kövek, fűszálak, lassan bomló levelek, ez a valóság. Én minden nap megteszem ezeket. Miből tart kovászt keleszteni, s kenyeret sütni?

    Sokan rögtön gazdálkodni akarnak, földet venni, állatokat, tanyát... pedig nem lehet "fejest ugrani a kútba". Apránként kell kezdeni a változást és szívvel-lélekkel megélni azt. Ha a mindennapokban érzékenyek tudunk lenni a körülöttünk lévő világra, akkor meghallhatjuk a természet szavát... majd az megmondja, érezni fogod mit kell tenned. Hogy azt meg tudd tenni, hogy hallgatni tudj szívedre,ahhoz kell igazán nagy bátorság. Kívánom, hogy teljesüljön a vágyad!

    Csillagosi

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Csillagosi, őszinte leszek könnyeztem az írásod olvasása közben. Mert nagyon jólesik, hogy írtál nekem. És amit írtál nekem. Igen érzem most már, hogy ne a múltba keresgéljek, hanem éljem meg a mindennapi életet, úgy ahogy az nekem jó. Nem csak várni azt, ami lehet soha nem jön el...mert most van az ITT, és nekem MOST kell élnem! Mégegyszer köszönöm hogy elolvastad írásom, és nem voltál rest válaszolni is.:-)

      Törlés
  6. Azt hiszem, hogy Csillagosi fogalmazta meg a legjobban mindazt, amit én is gondolok. Közelebb kerülni a természethez nem csak egy tanyán lehet, ahol mindent te termelsz meg. Most is van udvarod, ki tudsz menni este, nézni a csillagokat. Reggel sétálni egyet a kávéval a kezedben, megnézni, mi hogyan változott. Nem lehet mindenki termelő, de a termelőt tudom támogatni azzal, hogy tőle veszek élelmiszert, ezáltal pedig én is valódibb ízekkel találkozom. Azt hiszem, hogy neked nem lenne okod az aggodalomra. Minden nap főzöl a családod számára, fontos neked a család, a szeretet. Ezek a legfontosabb dolgok! Modern világban élünk. Sok új dolog lett része az életünknek. Rajtunk múlik, mit mire használunk belőle. Velük is élhetünk gazdag és tartalmas életet. Olyat, amelyben megvan a modern kor és a régi hagyomány is. Mondok egy példát: kenyérsütés. Nagyon vágytam arra, hogy saját kenyeret ehessünk (régmúlt, hagyomány). Hol tanultam meg a veknizés technikáját? a youtube-on!!! Ötvöztem a régit és az újat, ebből lett az érték. Vagy egy másik példa: régen az emberek sokat kémlelték az eget. Ma már nem olvasunk a felhők formájából. De sokan fotózzák a felhőket! Milyen szép hobbi! Van miért várni a reggelt, örömmel nézheted az eget, lefotózod azt, ami tetszett és egy albumba rendezve nézegetheted. Egy régi és egy új dolog így találkozik újra össze. Ezer példát írhatnék még, de a lényeg az, hogy ne csüggedj, ne aggódj, jó úton haladsz:-)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Igen értem amit írsz, és azt is írtam, én is haladok azért a korral, de jóval lassabban csepegtetem az életembe, mint ma az emberek álltalában. Én szeretek itt élni, és most élni. Egyszerűen a fizika elfáradás hiányzik, a tér, a szabadság...Itt egymás hegyén hátán a házak, zsebkendőnyi telek, és tényleg akkora...tudom, tudom, de legalább van. Igen ezért is vagyok hálás..

      Törlés
  7. Na majd ezt én is újraolvasom, hogy mindent jól értsek..
    Addig csak küldök Neked egy ölelést, egy olyan bátorítóst. :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszi Dius, nagyon jólesik az ölelésed és a bátorításod!:-)
      És nagyon remélem mindent megértesz, ha újraolvasol.:-)

      Törlés
  8. Mára értem ide, mert a gondolataim annyira kavarogtak. Nagyon egyetértek, hogy eltávolodtunk a természettől. Nagyon fontos vele együtt élni. De tényleg nem lehet mindenki termelő, mert a világ megváltozott. Kell egy ember, aki eladja a termelő árúját, aki elszállítja, hiszen van felvevőpiac. Kell a jóminőségű, vegyszermentes élelmiszer. Viszont sajnos én sem tudok mindig ilyen alapanyagokat venni. Mert drága. De nem támogatom a műanyagokat. Nem veszek készételeket. Kovászolok, kenyeret sütök, főzök, ahogy Te is. Fát hasogatni még nem tudok, nincs kémény, amibe bedugjam a sparherd füstcsövét. DE!!! Itt jön, amit Csillagosi mondott. Vannak tervek, célok és azokat elérjük kicsi lépésekkel. Mindig akartam kertet, most van, megterem rajta pár dolog. No ebből nem is élünk meg télen, de örömöt okoz a vele való törődés. Azután szeretnék tyúkokat, hogy legyen tojás, meg csirkét, hogy én tudjam levágni és íze is legyen a húsnak. Egy sparherdet, ami télen meleget és melegséget hoz a házba valamint sütni, főzni lehet vele, nem kell bekapcsolni a villanysütőt. És igen, vigyázok a környezetemre, nem folyatom a vizet feleslegesen, kikapcsolom a gépet, ha már nem használom. De ami az értékrendembe beilleszthető a mai világból, azt felveszem a mindennapokba.
    Tegnapelőtt, amikor anyósomért robogtam el autóval gondolkodtam azon, hogy régen az ember befogta a lovakat a kocsiba, ha el akart menni messzebbre. Ma csak beugrunk az autóba, majd haza, 30 perc múlva vissza. Régen az ember ezt fél órát a kocsin töltötte volna és olvasott volna, vagy csak bámult volna ki a fejéből. Gyorsabb lett minden. De ami szerintem az egész lényege, hogy tudjunk lassítani és önmagunk lenni.

    Nagyon ölellek én is és köszönöm Neked ezt a gondolatébresztőt!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Úgy vártam mit írsz!:-) És nem csalódtam!!!! Köszönöm!:-))))

      Törlés
    2. Ugye! :-)) Nincs mit, igazán!

      Törlés