2012. november 7., szerda

Most...

... olyan írós kedvemben vagyok, de igérem, senkit nem fogok a mélybe repíteni követlező írásommal, csak úgy könnyedén, egyszerűen.:-)
Eszembe jutott ma birsalma pucolás közben, (nem egy könnyű feladat) milyen jó lenne a finom lekváromból adni minden kedves olvasómnak, küldenék Terecsenybe, Pécsre, Szegedre, Bicskére, Németországba, Norvégiába, Szlovákiába, Erdélybe, Katarba.:-))) Budapestre, és még sok, sok helyre ahonnan olvasnak. Ja Győrbe, Komáromba, Pócsmegyerre, Kakasdra, őőőőőőőőőőőőő, bocsi most több nem jut eszembe.:-))) Na szóval küldenék én mindenkinek, egy bibi van, 3 dl lett a birs lekvárból. Elosszam???:-D
Tehát ez indított el bennem valamit...
 Képzeljetek el, egy fehérre meszelt falú házat, kék, zöld ablakkeretek, levendula színű kaspókban színes virág az ablakokban. Lenne egy nagyobbacska terasz, rakott kővel. Színes székek, de az asztalon fehér asztal terítő, rajta egy kis vázában, színes virágcsokor van. Ott ülnek az emberek, van ki munkás szerelésben, van aki irodai ruhában, van aki csak azért mert, itt szereti meginni a reggeli kávét, újságot olvasva.
Nekem össze van kötve a hajam, szoknyában vagyok, papucsban. Derekamon, keményített szép kötény, én viszem a kávét az asztalra, az újság mellé, majd mosolyogva kérdem, milyen péksütit hozhatok? Lenne minden féle, édes, sós, túrós, lekváros, diós, mákos, pizzás...illatozna tepsiben még, várná hogy kikapkodjam a fonott kosárba. Minden péksüti mellé járna a finom lekváromból..ki milyet szeretne, cseppet sem bánnám, hogy a reggeli hat órai nyitáshoz, már háromkor négykor sütnöm kellett a sütiket, ami este elkészítette. Mindenkit ismerek név szerint, tudom honnan jött, Terecsenyből, Pécsről, Szegedről, Bicskéről, Budapestről, Németországból, Norvégiából, Győrből, Komáromból, Pócsmegyerről, Kakasdról, Erdélyből, Szlovákiából....(nem teljes a sor) Visszamosolyognak rám, kérdeznek a gyerekek felől...én kedvesen válaszolok. És a  kedves Névtelen idegent is, ugyanolyan szívesen látom, mit a régi ismerősöket.
Érzitek az illatot? A napsütés, a virágok, és a sülő sütik illata, majd egy erősebb kávé illat..megvan?És én is ott lennék, mert én ott vagyok..mert én ott akarok lenni!:-)
Édes álom! Nem szeretnék felkelni.....

ui. ez lehet, hogy azért jött most ki belőlem, mert jött ma haza Mesi és betévedt egy barátnője, én csak ezt hallom;- itt mindig ilyen finom  illat van?
Kisült a lustarétes!:-))))))

41 megjegyzés:

  1. Igen érzem az illatot!!!
    Én Nyergesújfalutól utazok hozzád reggelizni!:D

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszi!:-)
      Jé, múltkor Nyergesújfalun mentünk át, mikor Győr felé mentünk. :-))))

      Törlés
    2. Nem tudom mennyit láttál belőle de szép hely!:)

      Törlés
    3. Bevallom, míg az út keresztbe ment rajta!:-( De lehet tervbe vesszük jövőre, mert nincs olyna nagyon, de nagyon messze.:-)

      Törlés
    4. Szólj ha kell egy kis idegen vezetés ;)!!!!

      Törlés
  2. Azért ez nem szép hogy nekem nem is adnál?:-)) Jó és szép álom bízzál benne hogy valami valóra válik belőle! Egyszer, talán!Álmodozni pedig szabad és jó dolog.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. De, de! Szeretettel látlak Miskolcról is téged, Éva!:-)))

      Törlés
  3. Nah, én tuti napi vendég lennék (vagyok is), meg segítenék sütni. Tudod, mit, beállnék tettestársnak. Vállalom a kenyereket és péksütiket! Az üzleti tervet hamarosan emilben postázom! ;-))

    VálaszTörlés
  4. Anikó, az a jó amikor az embernek vannak álmai, akár lehetetlennek tűnőek is.
    Az a motor.
    Egy jó kávéra és beszélgetésre én is vendéged lennék. :-)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Márti, veled még megvalósítható a dolog! Szeretettel látlak bármikor!:-)
      És nagyon jól megfogalmaztad a MOTOR, mert most ezer fokon égtem, mikor írtam.:-)))

      Törlés
  5. Ja de szépen leírtad ezt Anikó, szinte kicsordult a könnyem:) Remélem én vagyok a norvégia vendéged:) Hát én is szívesen sütögetném veled a péksütiket hajnalban, csak hogy te is leülhess velünk kávézni:)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. De aranyos vagy Erzsi! Persze hogy Te vagy a norvégiai vendégem!!!Nem, nem...itt én lennék a házigazda, de elhiheted, ott sertepertélnék mellettetek!:-))))

      Törlés
  6. Ha elosztod, jöhet egy kicsi adag lekvár Kiskunfélegyházára is. ;) És érzem az illatot, sőt, sokszor az ízeket is, mikor olvaslak. :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. De jó, hogy írsz Kata! Megkaptad az emilemet? bneaniko@gmail.hu Igen hu a vége, nem com lehet, hogy emiatt nem kaptam meg, nem tudom így olvasni a blogodat?
      És milyen jó, hogy kiderült Kiskunfélegyházról írsz!:-)Ha el tudom osztani küldök mindenképp!;-)

      Törlés
    2. Nem kaptam tőled levelet, de küldtem most meghívót a megadott címedre, remélem sikerül beengednem Téged. Bár előre szólok, hogy a legújabb posztok elég szomorkásak, idővel biztos változni fog, de most elég nehéz korszakunkat éljük, úgyhogy készülj. :)

      Törlés
  7. :) Azt hittem, játék lesz, jöttem feliratkozni. Erre meg látom, sokkal komolyabb, hiszen ez blogtalálkozó. Ha alapból hivatalosak vagyunk mind, akkor ott leszek.:)
    ja igen, van-e még valaki Erdélyből? Ha nincs, (meg ha van is), írd ki, Gernyeszeg- senki nem fogja tudni, honnan jövök.:)
    Jó érezni, hogy ismeretlenül is kedvesek vagyunk neked. Nagyon jó.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. De szép, Gernyeszeg....megkeresem a nagy térképen mindgyárt!!!
      Igen, kedvesek vagytok, sokat adtok nekem!:-)

      Törlés
    2. Megnéztem, 7 óra 50 perc alatt oda is érnék hozzád! Vagy Te hozzám.:-)

      Törlés
  8. Már futok is át a gúnyhatáron :D
    Nyam-nyam :P

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Gúnyhatár....na igen, megdobbant a szívem.:-) Nekünk egy jó koncertre is el kéne mennünk.:-)))))

      Törlés
  9. Csak írd meg, mikor mehetünk, indulunk is azonnal:-)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Azonnal!:-))) De még nincs meg az álomházam hozzá...vagy nem is kell????;-)

      Törlés
  10. Katarból is minden nap van haza repülőjárat!:)Szóval,bármikor...:))

    VálaszTörlés
  11. Akkor én egy meggyes-marcipános szeletet kérnék meg egy hosszú kávét tejszínhabbal. :-) Sűrűn megfordulnék nálad, jó itt a hangulat!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Én meg szeretettel látnálak!:-) Hosszú kává, tejszínhabbal, tudsz ám élni!;-) De úgy a finom!!!!:-))))

      Törlés
  12. Meg johetunk Erdelybol???Mi is jonnenk, Julia, mehetnenk egyutt-Gyergyobol utba esik Gernyeszeg:))-Vasarhelyen vegeztem az egyetemet:)), ugyhogy tudom hol van...ket kisgyerekkel, lenne jatszotars...es ugy gondolom,lenne mirol beszelgetni!!!Aniko, erzem az illatot, es szivesen segitenek Neked-akar mosogatni is:)!
    Puszi nektek, Tunde

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Tünde, de jó!!!! Onnan messziről nem mosogatni hívnálak!!!:-)))

      Törlés
  13. Jövök-jövök én is ám Perkátáról! Eszpresszó rendel lekváros linzerrel!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szandi, nem is hallottam még Perkátáról. No gyorsan pótolom hiányosságomat! Már látom, lecsorgok a Dunán, majd jobbra fordulok!:-)))) vagy felevezhetsz akár.:-)))
      Imádom a linzert!!!!!

      Törlés
    2. Ne, csak Szandit ne! Akkor fordulok is haza! :)

      Törlés
    3. Jaj, mit csináltam rosszul??????Segíííts!!!!:-)

      Törlés
    4. Már értem, Szandra, bocsi!!:-)
      Amúgy én is utálom mindenfajta ancsikázást...egyszerűen, Anikó!!!

      Törlés
    5. Igen, az volt a bajom :)

      Törlés
  14. én is törzsvendég lennék az tuti.
    Mosogatást én is vállalnék szívesen.:)
    Az illatokat meg úgyis mindig érzem amikor leírod, hogy mit föztél, sütöttél.
    Puszi, Enci

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Enci, de örülök neki, nem baj ha így mutatja ez a gép, ez csak egy buta gép, én emlékszem Rád!!!:-)

      Törlés
  15. Hát persze, hogy én is mennék. Sima kávét iszom egyetlen cukorral, és bármi jöhet, amiben egy kis csoki is van. :)
    De ilyen társaságban akár egy pohár víz is jólesne. :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Csokis az lesz mindenképpen! És a kávé is rendben van!:-))) De jó lenne....

      Törlés
  16. De jó, hogy benéztem ma reggel :-)))) Erre a kedves írásodra volt ma szükségem, hogy a napot mosolyogva folytassam. Köszönöm, hogy rám is gondoltál, nagyon szívesen benne lennék egy ilyen találkozásban. A birslekvárt pedig nagyon szeretem, tényleg régen ettem, vagy húsz (:-))))))) éve csináltam utoljára birsbefőttet is, mert a fa kipusztult és azóta nem jutottam hozzá.
    Mégegyszer köszi és puszi neked és a családnak. :-) Piroska

    VálaszTörlés