2012. november 4., vasárnap

Vége...

.... az őszi szünetnek. Mi a csudának van ilyen, mert mire bele jövünk, vége.:-( Lehet, más nem így van vele, de én határozottan élvezem, mikor együtt van a család. Már rutinosabb a reggeli készítés, az ebédhez van ötlet és sok segítség. Csenge élvezi a nagyok társaságát, sokat tanul ilyenkor. Zsoltival is összecsiszolódunk. Pikk, pakk megy a mosogatás, törölgetés.:-))) Azután jönnek a hétköznapok, ..naptárt át sem mertem fordítani az előbb. Már láttam a betáblázást...

Volt a héten azért egy kis idegeskedés is. Kedves Gázszolgáltató kitalálta, tél előtt, nézzük már meg az órát, hogy jól mér e? Gondolhatjátok, nem mért jól...grrrrrrr...jó, felvázoltunk minden lehetőséget, de ha valamit kihoznak, hogy bütyköltünk rajta, én olyan balhét csapok, hogy a világ nem látott olyat. Mi, aki kínosan ügyelünk, hogy mindig be legyenek fizetve a számla...és még a kulcsot sem találtam a szekrényhez...na mindegy, inkább azért vagyok ideges, ne szökjön az egekbe a gáz számla. Bárcsak lehetne mással is fűteni, jó azt sem adják ingyen, de nem lennék rest lemenni a patakra fát gyűjteni, rengeteg van. És ha valaki azt mondaná nem szabad? (bevallom, nem érdekelne.) De addig is, kínosan ügyelni fogok, hogy ne legyen olyan magas a számla, spórolni fogunk ahogy tudunk. Nem mintha eddig 30 fok lett volna nálunk, a hálóban télen, 17 fok van. Volt már 16 is, csak a bebújás rossz, de aludni jó!:-)

És ahogy rohannak a napok, lassan készülhetünk a téli szünetre. Hát, azért most belegondoltam, lesz addig mit csinálni...:-)))

11 megjegyzés:

  1. Mi 1 évig használtuk a cserépkályhát, de fel kellene újítani.
    A gázon mi is spórolunk, a barátok, családtagok fáznak nálunk. Ők panelből jönnek....
    Mi ezt szoktuk meg, nálunk 21 és 20 fok van. Szerintem ez az egészséges.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szerintem is. Sajnos cserépkályha felújítása is egy vagyon, és kevés a jó szakember.De az a meleg, más teljesen...:-)

      Törlés
  2. Én is nagyon bánom, hogy vége a szünetnek.
    A gázórához drukkolok, remélem megkímélnek benneteket a további idegeskedéstől.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Én is nagyon bízom benne.
      Várjuk a következő szünetet, nagyon!:-)

      Törlés
  3. Nálunk is 20-22 fok van, amíg nem muszáj nem fűtünk, max a gyereknek. Apa nagyon akar egy kályhát, mondván hátul a kertben van akác, az gyors kinő mindenhol + van egy csomó tüzelőnk. Csak nincs mivel eltüzelni. És hát valljuk be nem pár ezres tétel egy kályha és hely sincs hova tenni...

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. nagyon meggondolja az ember mivel tud spórolni. Bár már a kályhák ára nem olyan magas,mint régebben, azért nem dobják még utánunk. Ha lenne megfelelő kémény, én biztos belevágnék, csak nálunk nincs kémény, vagyis csak gázkémény van. Így az építés, engedélyezés, sok..nagyon sok(K):-)))

      Törlés
  4. Mi tégla kályhát csináltattunk ami a fürdő és a gyerekszoba közé van beépítve.Ebből a kályhából megy ki a rendszer azaz a radiátorok. Szerintem ezerszer jobb,mint a gáz.Nálunk sincs télen 25 fok de ennek inkább azaz oka,hogy a nyílászárok nagyon régiek és a padlást is le kellene szigetelni.Már lehet olyan kandallót kapni ami víztartályos és ugyan úgy ráköthető a radiátor.Környezetünkben nagyon sokan megcsinálták mostanság,igaz nem kevés pénz de biztosan megéri!
    Én is sajnálom,hogy ilyen hamar eltelt az őszi szünet :(!!!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. És teljesen más meleget ad az a kályha, mint a gáz. De ez van, ezt kell szeretni, és most kinyögni az árát...

      Várjuk akkor egy páran a téli szünetet.:-)))

      Törlés
  5. A mi cserépkályhánkat idén nyáron építette a férjem. Nagyon jó meleget ad, két napig rá sem kell nézni, nem kell rakni rá, egyszer begyújtunk, amikor már parázs van lezárjuk és kész, csak a meleget ontja. A nappaliban igy 22-23 fok van, a gyerekszobába és a hálóba 21 fok körül általában. A gyerek nem is bírná a meleget, aludni pedig általában 20 fok körül szoktunk. Nem szeretnék gázzal fűteni, egy vagyon sajnos és félek is tőle nagyon.:(

    VálaszTörlés
  6. Egy jó tanács: ha egyszer a kályha mellett döntötök, akkor cserépkályha. Nekünk is volt kandallónk, nem gazdaságos, több fát fogyaszt és nem olyan tartós benne a meleg, mint a cserépkályhában. Egyébként a férjem gyártja a csempéket és kályhát is épít, amikor itthon van. Ha van kérdésed, megtalálsz.:)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Bárcsak egyszer szükségem lenne a tanácsra! Őrségben rengeteg cserépkályha van. Olyan mint az álom...

      Köszönöm!:-)

      Törlés