2013. február 20., szerda

Néha...

...tele a fejem mindennel, amit leírnék mint most, néha meg tök üres! Nem tudom melyik a jobb?:-)
Próbálom elraktározni a témákat, majd üres napokon előcsalogatom..
Hét lényeges mozzanata, hogy végre kiderült Mesi, csütörtök délután fog szóbelizni az egyik gimibe. Izgul, kellőképpen stresszelik egymást is. Bár Zsolti szerint nem izgul, de én tudom a Mesi flegmasága mögött, igenis egy kislány..csak ciki bevallani saját magának is.:-)))
Na, ebből a gondolatból visszakanyarodtam a saját életemre, én 8.-os múltamra, és a következő évekre...ez lehetne egy hosszabb bejegyzés is, de gondolkozom még, hogy leírjam..Talán mert ez igen, jól olvassátok, 25 évvel ezelőtt volt. Milyen sok leírni, de megélni nem volt sok!!!És a ma nehéz leírni úgy, hogy megértsétek. Hacsak nem hasonlóan éltetek akkor! Hétfőn nem volt tévé, diavetítőztünk. Szénnel fűtöttünk, azt lapátoltam állandóan télen. Nálunk csak tojás szén volt, a szomszédnak bezzeg német brikett.:-) És a ruha, na egy kezemen meg tudom számolni, ha én, csak én kaptam valami ruhát. Jaj, és még sorolhatnám...Mégsem voltam szomorú miatt, más miatt igen...de most ez nem ide tartozik.
Felnőttünk, pedig nem volt számítógép, nootbouk, tablette, vagy miaszösz..meg amit én nem is értek már, de őszinte leszek, nem is érdekel. Nem vagyok álszent, én is használom a számítógépet, bár azt is tudom, ha meglenne az álmom (na mi?), akkor lemondanék róla szívesen. Lenne más elfoglaltság.
De a gyerekeket begyűrűzte ez a világ nagyon. Órákat el tudnak tölteni itt ülve, és semmit, szó szerint semmit nem csinálnak. Na, ezt a témát is lehetne vesézni...most ebbe sem megyek bele.:-)
Csak azon gondolkodtam tegnap, mi lenne ha hirtelen nem lenne számítógép? Mit kezdenének, a gyerekek, a felnőttek a hirtelen rájuk szakadó szabadidővel???? Ez is egy jó téma..:-))))

Addig leszállok a földre, megölelgetem Csengét, örülök, hogy süt a nap, és megyek főzni...stb.
Mai ebéd, krumpli főzelék lesz, és pörkölt feltétnek.
ui. És tegnap nem sikerült szalagot varázsolnom a fánkra, 38 fánkból 4db adtam anyósoméknak, és este mondja Dávid, nem baj, hogy megettem az utolsó fánkot, nem persze..kell ennél jobb dicséret?:-)))
 

10 megjegyzés:

  1. Hát én nem sírom vissza azt a technika nélküli világot. :) És azt sem szeretném, ha eltűnne, nekem sokkal jobb így. És ebből a szempontból szerintem jobb lehet gyereknek lenni is... a lehetőségek tárháza végtelen. Az tény, hogy nekünk, szülőknek nagyobb felelősségünk van most, mint anyáinknak, mert nekünk kell megtanítani, hogy a végtelen lehetőségek között könnyű elveszni, de ha az ember betartja a mértékletesség elvét, akkor leginkább hasznunkra válik ez az egész.
    Mert ugye mennyivel könnyebb úgy megírni valami leckét, aminek utána kell nézni, hogy rákeresünk, mint hogy felkerekedünk a könyvtárba (ami ráadásul nem is biztos, hogy nyitva van már akkor).
    Mi még most is szénnel fűtünk. Sosem volt gázfűtésünk, és nem is tudom mikor lesz (ha lesz egyáltalán).
    Szóval szerintem jól van ez így... :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Igen, ezért színes a világ, Te azt gondolod jobb most,én nem!:-) Mármint a technika fejlődése ellen nem tehetünk, de szerintem, ez a felgyorsult világ nem vezet semmi jóhoz. Persze, jó sokszor, a leckéhez, meg a gyors kereséshez, igen. De mennyivel jobb elmenni a könyvtárba, közben találkozni ismerőssel, mosolyogva köszönni, talán megkérdezni, hogy van? Majd keresni, érezni a könyv illatát...:-)

      Na de, amiért felmerült bennem a téma, az a saját gyerekeim, és a körülöttem lévő gyerekek "gépezése". Nálunk napi konfliktus, ki mennyit üljön a gép előtt. Mert ha lehetne, korlátlanul, mint ahogy azt teszik is sokan...ez egy hosszú téma lenne, én akkor is felgyorsult világ ellen vagyok, és nem hiszem, hogy a gyerekek órákat a lecke kutatásával töltenék az időt a gép előtt! És mennyi minden mást NEM csinálnak....
      Azért nagyon örülök, hogy ezt leírtad, bár ezt is tudtam, hogy te így érzel.:-)

      Törlés
  2. Pontosan így éltem meg, a gyerekkoromat pár évvel előtte, mint Te. Csak én az olajat öntöttem a kályhába. És szerintem ha nem lenne tévé és számítógép, stb, újra diavetítőznénk és sokkal többet mesélnénk a gyerekeknek. Többet olvasnánk este és sokkal előbb mennénk aludni, mert nem kellene még végignézni az utolsó politikai vitaműsort. többet mennénk moziba és megkockáztatom: több gyerek születne. ;-)))

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Lehet hogy maradiak vagyunk ezzel a gondolkodással, de vállalom.:-))) Teljesen igazad van!!!

      Törlés
  3. Én falun élek, fél hektár a kert, sok a tennivaló de este még is jó a net. Nekem bárhol élnék hiányozna és ez így van jól. Viszont függő nem lettem, ebben is a mérték a lényeg. Örülök, hogy a gyereknek megadatik már ez is, de jó tudni ott is hol a határ. Gyerekkoromban mi is szénnel fűtöttünk, tojással is meg másikkal is. Akkoriban viszont jobb volt gyereknek lenni szerintem mint most. És igen, nem hiányzott a számitógép, azt sem tudtuk mi az. Helyette volt sok foci és társas, kártya és számháború, bunkert építettünk és gumiztunk, görkorcsolyáztunk és gördeszkáztunk és télen összekötöttük a szánkókat és úgy csúsztunk el és volt anyák napja, amikor a sorházban ahol laktunk egymás anyukáját is megköszöntöttük és volt május fa állítás és kitáncolás és húsvéti közös tojás keresés, volt tea délután és közös mozi, és volt közös kirándulás és iskola tábor, és finom volt a zsíros kenyér és a leo jégkrém, és a nagy cseresznye fa velünk együtt dőlt ki, amikor sokan másztunk fel cseresznyét enni:)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Micsoda jó gyerekkorod volt!:-) Lehet nekem is hiányozni, kicsit. Én inkább a mértéktelen használatról írtam, és annak milyen következménye van....és olyan nehéz ebbe kontrolálni a gyerekeket.

      Törlés
  4. Uhh én nem tudnék dönteni, hogy melyik a jobb.

    Szerintem amíg picik a gyerekek (mondjuk általános végéig), addig nem lenne nagy szükség az ilyen kütyükre. Sokkal jobb kint játszani a szabadban, felfedező utakra indulni stb...
    Mikor középiskolába kerülnek akkor már haszna is van az internetnek. Sokkal könnyebb, gyorsabb akármit is megtalálni, mint pl a könyvtárban. Az új osztálytársakkal is könnyebb mondjuk ott tartani a kapcsolatot, ha nem egy helyen laknak.

    Sajnos én elég sok időt (kinek mi a sok...) töltök ezekkel a kütyükkel (ha nem számítógépen akkor telón nyomom), pedig sokkal értelmesebb dolgokkal is lehetne töltenem azt az időt. Könnyű átesni a ló túloldalára. Noninál megpróbálom "okosan" szabályozni majd ezt az időt, ha majd mi is ott tartunk...

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nehéz okosan szabályozni...mert ha szabályzod, akkor szar anya vagy, ha nem, akkor is...Ha nézed mit csinál, túrkálsz a dolgai között, ha nem akkor hogy kontrrolálod?

      Törlés
  5. Nagyon hasonló gyerekkort tudhatok magaménak mint kovtama.

    Bár nekünk sok mindenre nem futotta,mert az anyu egyedül nevelt bennünket,de a nyaraink csodálatosak voltak a nagymamánál.Fára másztunk,bunkert építettünk,berendeztük a górét.Nagyon jókat játszottunk pedig ugrálókötélen,labdán kívül nem volt másunk.És mi sosem monduk,hogy unatkozunk.Isteni ebédeket ettünk a kiskertben termelt zöldségekből,melyben mi is sokat segítkeztünk.Sokat énekeltünk,és együtt néztük a szomszédokkal a Ki mit tud-ot.
    Én nem érzem annyira jól magam ebben a felgyorult,személytelen világban.Persze sok előnye is van a technikai fejlődésnek,csak tudni kell helyén kezelni a dolgokat.
    Próbálom a kislányt terelgetni,hogy az igazi értékeket lássa,és az igazi életet élje.Aztán majd kiderül hogy szippantja be a szép,modern világ...

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Persze,mi tudjuk kezelni a dolgokat, csak a gyerekek, nem nagyon..nekünk a dolgunk megmutatni nekik.., nehéz!

      Törlés